Legea privind autostrada Suceava – Satu Mare, votată de Senat

> Cătălin Nechifor, unul dintre iniţiatorii legii: Punem presiune pe Guvern să facă această autostradă

 Legea privind autostrada Suceava – Satu Mare a fost votată, miercuri, de Senat, deşi raportul Comisiei de Transporturi a fost de respingere.

De menţionat este că joi a fost termenul la care propunerea legislativă urma să fie adoptată tacit; în şedinţa de miercuri, alături de parlamentarii opoziţiei au votat acest proiect şi parlamentari ai puterii.

Unul dintre iniţiatorii legii, Cătălin Nechifor, deputat Pro România de Suceava, a salutat votul senatorilor.

„Mulţumesc frumos senatorilor şi aşteptăm ca proiectul să intre şi să fie adoptat şi de Camera Deputaţilor. Va fi un semnal puternic dat de Parlament Guvernului, care trebuie să înţeleagă că trebuie să facă. Sperăm să fie şi lege, pentru ca Guvernul să nu mai poată să amâne acest proiect” a spus Nechifor.

În Legea bugetului pentru 2019 au fost prevăzute sume de bani pentru realizarea unor studii premergătoare realizării proiectului Autostrăzii Nordului.

Amintim că în 15 martie s-a desfăşurat acţiunea de protest „România vrea autostrăzi” iniţiată de omul de afaceri sucevean Ştefan Mandachi, care a şi inaugurat „primul metru de autostradă” în Suceava.

Parlamentari din toate partidele, majoritatea din judeţele din Ardeal, dar şi cinci parlamentari din judeţul Suceava – Cătălin Nechifor (Pro România) Angelica Fădor (PNL), Bogdan Gheorghiu (PNL), Eugen Bejinariu (PSD) şi Maricela Cobuz (PSD) – au iniţiat o lege pentru construcţia Autostrăzii Nordului, care să lege Suceava de Vatra Dornei – Bistriţa – Dej – Satu Mare, până la Vama Petea.

Potrivit textului proiectului de lege, autostrada ar urma să fie construită cu fonduri din credite externe şi fonduri europene, urmând să fie realizată în termen de 4 ani de la adoptarea legii.

 „Obiectivul de investiţii Autostrada Nordului se finanţează de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, din credite externe şi din fonduri europene” se prevede în proiect. Totodată, se precizează că Ministerul Transporturilor este ministerul responsabil pentru coordonarea realizării obiectivului de investiţii Autostrada Nordului.

„Termenul de execuţie a obiectivului de investiţii Autostrada Nordului este de 4 ani de la data intrării în vigoare a prezentei legi. Prevederile prezentei legi intră în vigoare la data de 1 ianuarie 2019” se mai arată în proiect.

În expunerea de motive, iniţiatorii arată că, în anul 2016, Guvernul a aprobat Master Planul General de Transport al României, document strategic care stabileşte principalele direcţii de dezvoltare a infrastructurii de transport din România, pe toate modurile de transport: rutier, feroviar, naval, aerian şi multimodal. Documentul ar trebui sa prezinte cadrul general de dezvoltare a infrastructurii de transport şi sursele de finanţare până în anul 2030. (N.B.)

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: