Sancţiuni de aproximativ 19 milioane de euro aplicate de Consiliul Concurenţei unor hipermarketuri şi unor furnizori

Consiliul Concurenţei a sancţionat şapte companii active pe piaţa comercializării produselor alimentare din România, trei retaileri şi patru furnizori ai acestora, cu amenzi în valoare totală de 87.713.336 lei (aprox. 18,8 milioane euro).

Potrivit unui comunicat de presă transmis de Consiliul Concurenţei, sancţiunile au fost aplicate în cadrul investigaţiei privind fixarea preţurilor între retailerii Auchan, Cora şi Carrefour şi furnizorii acestora, în perioada anilor 2010 – 2016.

În urma investigaţiei a fost sancţionată atât încălcarea regulilor naţionale, cât şi a regulilor europene de concurenţă, pentru fixarea preţurilor de revânzare (de raft) în cadrul promoţiilor desfăşurate de retaileri.

„Consiliul Concurenţei a constatat că în anumite cazuri preţurile de vânzare la raft nu se stabileau conform regulilor de piaţă prin raportul dintre cerere şi ofertă, ci furnizorul şi retailer-ul stabileau un preţ fix sau minim pentru revânzarea produselor către consumatorul final. Această practică conduce la preţuri mai mari pentru consumatorul final, retailerul neputând să scadă preţul sub limita stabilită cu furnizorul” menţionează sursa citată.

Astfel, au fost sancţionate: Auchan Romania SA cu 36.563.004 lei (7,84 milioane euro); Carrefour România SA cu 26.995.645 lei (5,79 milioane euro); Romania Hypermarche (Cora) SA cu 12.410.834 lei (2,66 milioane euro); Quadrant-Amroq Beverages SRL cu 5.984.053 lei (1,28 milioane euro); Star Foods EM SRL cu 3.930.920 lei (843.599 euro); Strauss România SRL cu 1.785.767 lei (383.236 euro); Nelson Prod SRL cu 43.113 lei (9.252 euro).

Consiliul Concurenţei menţionează că retailer-ul Carrefour România SA a recunoscut fapta, beneficiind astfel de o reducere a amenzii.

Amenzile aplicate de Consiliul Concurenţei se virează integral către bugetul de stat.

Companiile sancţionate pot ataca decizia autorităţii de concurenţă la Curtea de Apel Bucureşti, în termen de 30 de zile de la publicarea deciziei.

Aceasta este a doua investigaţie derulată de autoritatea de concurenţă, finalizată cu sancţiuni, pe piaţa comercializării de produse alimentare.

Sursa citată a precizat că, în anul 2015, autoritatea de concurenţă a sancţionat retailerii Metro, Real, Selgros, Mega Image şi furnizorii acestora cu amenzi în valoare totală de aproximativ 35 milioane de euro pentru fixarea preţurilor, în perioada 2005 – 2009. Amenzile au fost încasate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF). Unele companii sancţionate au contestat sancţiunile Autorităţii de Concurenţă, procesele aflându-se pe rolul instanţelor.

„Consiliul Concurenţei încurajează companiile implicate în înţelegeri anticoncurenţiale să contacteze autoritatea de concurenţă, să îşi recunoască participarea la încălcare şi să furnizeze dovezi privind înţelegerea respectivă. Procedând astfel, companiile pot beneficia de reduceri substanţiale ale amenzilor sau chiar de imunitate totală” se mai precizează în comunicat. (M.T.)

Print Friendly, PDF & Email

Comentariul dvs.

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: