Trenul Suceava – Cernăuţi, care urma să circule de la 1 ianuarie 2019, nu apare în noul mers al trenurilor

Trenul Suceava – Cernăuţi, care urma să circule de la 1 ianuarie 2019, nu apare în noul mers al trenurilor

> Ministerele de resort din România şi Ucraina au semnat în luna mai un protocol privind funcţionarea acestui tren

 Trenul Suceava-Cernăuţi care ar fi trebuit să intre în funcţiune din ianuarie 2019, potrivit unui protocol semnat între ministerele de resort din România şi Ucraina, nu apare în noul mers al trenurilor.

 Potrivit CFR, în ceea ce priveşte traficul internaţional, în noul mers al trenurilor este introdus în grafic un tren nou – trenul Transilvania, pe ruta Cluj-Napoca – Viena care circulă zilnic, astfel, IR 143 Cluj-Napoca (7.35) – Budapesta (14.20/14.40) – Viena (17.21) – IR 144 Viena (10.42) – Budapesta (13.19/13.40) – Cluj-Napoca (22.25).

Este creată o nouă legătură directă între Budapesta şi Bucureşti (via Craiova, Timişoara, Arad, Curtici) cu trenul IR 72/ IR 73 – Traianus, – IR 72 Bucureşti Nord (pl. 5.20) – Budapesta Keleti (sos. 18.50) – IR 73 Budapesta Keleti (pl. 7.10) – Bucureşti Nord (sos. 23.22).

Cele două perechi de trenuri pe ruta Suceava – Cernăuţi, care ar fi trebuit să intre în circulaţie de la 1 ianuarie 2019, nu sunt incluse în acest nou mers al trenurilor.

Amintim că în luna mai a avut loc, la Cernăuţi, o întâlnire a grupului de lucru pentru transport şi infrastructură între Ucraina şi România, sub coordonarea ministrului adjunct al Infrastructurii şi pentru Integrare Europeană, Victor Dovgan, delegaţia română fiind condusă de secretarul de stat în Ministerul Transporturilor din România, Maria Magdalena Grigore.

Discuţiile s-au axat pe dezvoltarea comunicării pe calea ferată şi drumuri, în special pe drumurile de legătură cu punctele de frontieră, se preciza în comunicatul transmis după întâlnire.

În document se menţiona că în ceea ce priveşte transportul pe calea ferată, cele două părţi au convenit să introducă două perechi de trenuri, respectiv patru trenuri, între Suceava şi Cernăuţi cu transfer la Vadu Siret, începând de la 1 ianuarie 2019.

Totodată, cele două părţi au ajuns la concluzia că este necesară organizarea transportului de tip RO-LA din Vadu Siret până în Ruse, Bulgaria, urmând să fie puse în funcţiune 22 de vagoane platformă pentru autocamioane şi un vagon pentru transportul şoferilor, fiind deja funcţional acest tip de transport.

De menţionat este că, încă din primăvara anului 2017, preşedintele Consiliului Judeţean Suceava, Gheorghe Flutur, a solicitat introducerea perechilor de trenuri pe ruta Suceava – Cernăuţi, iar în acest sens s-au desfăşurat mai multe întâlniri atât între reprezentanţi ai administraţiei, cât şi ai specialiştilor. Însă după ce partea ucraineană a anunţat că este pregătită pentru a lansa aceste trenuri, partea română a invocat lipsa vagoanelor necesare. (N.B.)

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: