Deputatul PNL de Suceava Dumitru Mihalescul, către ministrul Transporturilor

Să-şi asume abandonarea oficială a proiectului autostrăzii Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni

Deputatul PNL de Suceava Dumitru Mihalescul a cerut ministrului Transporturilor, Lucian Şova, să-şi asume abandonarea oficială a proiectului autostrăzii Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni.

„Deşi au trecut mai mulţi ani de la aprobarea Master Planului General pentru Transporturi, aproape niciunul dintre obiectivele prioritare cuprinse în acest document-cadru nu a avansat de la stadiul de dorinţă. În această categorie intră atât drumul expres Bucureşti – Buzău – Focşani – Bacău – Suceava – Siret, cât şi autostrada Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni (incluzând variantele ocolitoare Târgu Neamţ, Paşcani, Târgu Frumos, Iaşi). Mai mult decât atât, potrivit informaţiilor apărute în spaţiul public, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii intenţionează să anuleze proiectul autostrăzii A8 şi să evalueze un nou traseu, care să lege regiunea de nord-est de Transilvania” îi transmite Mihalescul ministrului Transporturilor.

Deputatul adaugă că, din declaraţiile recente ale comisarului european pentru dezvoltare regională, Corina Creţu, a rezultat că există suficiente disponibilităţi financiare nerambursabile la nivelul Comisiei Europene pentru realizarea studiilor de fezabilitate şi a lucrărilor de construire pentru cele două obiective Autostrada Unirii şi drumul expres Bucureşti –Suceava – Siret, motiv pentru care cere ministrului explicaţii pentru lipsa oricăror demersuri în sensul demarării proiectelor de investiţii „Drum expres Bucureşti – Buzău – Focşani –Bacău – Suceava – Siret” şi „autostrada Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni”.

„Care este motivul pentru care, în ultimii 2 ani, nu s-au lansat nici măcar licitaţiile necesare pentru demararea realizării studiilor de fezabilitate şi a proiectelor tehnice pentru cele două obiective prioritare?” întreabă deputatul.

El cere ministrului să-şi asume public abandonarea oficială a proiectului autostrăzii Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni şi să explice cât de utilă poate să fie o „autostradă alternativă”, cu un traseu diferit, dar profund inutil şi mai lung cu peste 100 km. (N.B.)

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: