Parcul Industrial Siret, vizat pentru atragerea de transportatori care să folosească transportul de marfă de tipul RO-LA

> Acum se fac eforturi pentru amenajarea terminalului RO-LA din Staţia CFR Siret

Ministerul Transporturilor consideră că Parcul Industrial Siret ar putea atrage transportatori care să folosească transportul de marfă de tipul Rollende-Landstrassen (RO-LA), se arată într-un răspuns al ministrului Transporturilor, Lucian Şova, la o întrebare adresată în Parlament de deputatul PNL de Suceava Ioan Bălan.

Ministrul precizează că, în perioada 17-18 mai 2018, la Cernăuţi, a avut loc prima întâlnire a Grupului de lucru ucraineano-român privind transportul şi infrastructura, iar potrivit protocolului şedinţei s-a convenit ca partea română să asigure trecerea autovehiculelor de marfă care utilizează sistemul RO-LA, de la punctul de trecere a frontierei Siret (România) până la staţia feroviară Siret şi retur, fără plata rovinietei pe segmentul menţionat şi fără autorizaţii de tranzitare a României.

Astfel, în baza acestui protocol, SNTFM Marfă SA a încheiat un protocol de colaborare cu CNAIR SA, care prevede că operatorii de transport rutier au obligaţia să îşi achite tarifele de utilizare (rovinieta), care este de 11 euro/zi, până la încheierea şi aplicarea acordului interguvernamental prevăzut în protocolul româno-ucrainean.

Ministrul mai spune că SNTFM CFR Marfă SA deţine un parc suficient de vagoane specializate pentru transportul de tip RO-LA şi îşi exprimă disponibilitatea pentru acordarea de facilităţi pentru transportatorii care optează pentru acest sistem de transport.

Astfel, transportatorii care optează pentru sistemul RO-LA sunt scutiţi de plata autorizaţiei de tranzitare a României, care are o valoare cuprinsă între 700 şi 1.000 euro/tir şi de plata taxei de pod Giurgiu – Russe, care are valoarea de 37 euro/ tir.

Ministrul îi mai transmite lui Ioan Bălan că CFR Marfă s-a preocupat pentru amenajarea platformei de îmbarcare-debarcare a autocamioanelor în staţia Dorneşti, staţie care se află la o distanţă de 18 km faţă de Vama Siret, iar pentru scurtarea distanţei de la Vama Siret la terminalul de îmbarcare-debarcare se fac eforturi pentru amenajarea terminalului în staţia Siret şi reabilitarea tronsonului de cale ferată Dorneşti – Siret, fiind înaintată în acest sens solicitarea CFR Marfă către CNCFR SA privind continuarea lucrărilor de reabilitare.

„Oraşul Siret este beneficiarul unui proiect privind înfiinţarea unui parc industrial aflat în vecinătatea Vămii Siret şi a staţiei de cale ferată Siret, ceea ce poate constitui o măsură de atragere a transportatorilor rutieri care ar putea circula pe o bandă de transport între vamă – parc industrial şi terminalul de îmbarcare-debarcare RO-LA, fără a suporta alte cheltuieli” se arată în răspuns.

Ministrul a mai spus că în vederea descongestionării traficului rutier de transportatorii rutieri se impune şi restricţionarea circulaţiei autocamioanelor pe infrastructura rutieră în zilele de sâmbătă şi duminică. (N.B.)

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: