În perspectivă

Parcări de reşedinţă supraetajate în municipiul Suceava

 > În aceste parcări accesul va fi permis pe bază de abonament > Măsura apare într-un document oficial privind crearea unui sistem unic de gestionare a parcărilor din municipiul reşedinţă de judeţ

Primăria Suceava îşi propune să construiască parcări de reşedinţă supraetajate sau subterane, măsura fiind inclusă într-un document oficial al Primăriei, care urmează să fie supus aprobării Consiliului Local Suceava.

Un astfel de proiect, privind parcări supraetajate, a fost prezentat de primarul Ion Lungu în campania electorală din 2016, dar şi în anul 2017, când susţinea, într-o emisiune  tv, că avea zece proiecte de parcări supraterane şi că miza ca o parte dintre aceste parcări să fie făcută cu fonduri europene. El a explicat însă că are speranţa că în 2019 se vor redistribui unele fonduri europene, anticipând că „o sumă enormă”, de două miliarde de euro, bani direcţionaţi pentru reabilitarea de clădiri rezidenţiale, nu va fi cheltuită, astfel existând posibilitatea ca fondurile să fie direcţionate şi spre parcări.

„Noi, primarii marilor oraşe, avem această problemă a parcărilor. Toţi ne dorim să facem parcări supraterane” a spus Lungu.

Însă primarul nu a mai reluat tema în dezbatere publică şi nu s-a mai vorbit despre punerea proiectului în aplicare până în prezent, când subiectul parcărilor supraetajate apare în documentele municipaltăţii.

Astfel, în şedinţa de joi a Consiliului Local Suceava urmează să fie supus dezbaterii şi aprobării consilierilor locali un regulament privind funcţionarea prin gestiune directă a Serviciului public de administrare a parcărilor. Forma de funcţionare prin gestiune directă a acestui serviciu de administrate a parcărilor este considerată oportună în urma unui studiu de oportunitate care a mai luat în calcul şi administrarea prin delegare de gestiune sau în parteneriat public-privat.

În studiu se arată că până în prezent, în cadrul aparatului propriu al Primăriei Suceava, nu s-a înfiinţat şi organizat un serviciu public unic de administrare al parcărilor bazat pe efectuarea unor studii de fundamentare şi  nu  s-au  atribuit locuri de parcare de reşedinţă, lăsând aceste activitaţi la latitudinea beneficiarilor de autoturisme.

Totodată, se subliniază că, prin politica de parcare din municipiul Suceava, se urmăreşte încurajarea parcării pe termen scurt în zona centrală, fără opţiunea parcării pe termen lung, prin aplicarea unei politici de tarifare diferenţiate pe durata de staţionare; încurajarea utilizării transportului în comun în detrimentul mijloacelor de transport personale; descurajarea utilizării autoturismului personal către zona centrală şi încurajarea transportului alternativ nepoluant, creşterea numărului de biciclişti; creşterea gradului de ocupare a spaţiilor de parcare special amenajate prin eliminarea şi sancţionarea parcărilor neregulamentare; creşterea gradului de încasare la bugetul municipiului  faţă de nivelul actual, printr-o eficientă administrare şi supraveghere a locurilor de parcare amenajate.

În document se susţine că argumentul major al fiinţării şi continuării activitaţii de administrare a parcărilor cu plată este necesitatea de a asigura un cadru legal prin care orice proprietar auto are dreptul de a avea acces la un loc de staţionare în zona centrală a municipiului Suceava.

„Gradul de motorizare a populaţiei a crescut an de an, în condiţiile în care numărul locurilor de parcare a rămas acelaşi, din lipsa unor investiţii în parkinguri supraetajate. În aceste condiţii nevoia de locuri de parcare în zona centrală a municipiului este mai acută decât oricând. Este un motiv în plus de a asigura un cadru legal prin administrarea acestor locuri în folosul tuturor celor interesaţi, plecând de la principiul egalităţii în drepturi” se arată în studiu.

Investiţiile necesare pentru amenajarea spaţiilor de parcare vor fi calculate în funcţie  de locul unde se amenajează acestea şi de numărul locurilor de parcare pe care autoritatea  publică locală îşi propune să le realizeze, costurile fiind estimate la 1681,20 lei inclusiv TVA,  pentru un loc de parcare într-o zonă neamenajată, şi de 2451,60 lei inclusiv TVA pentru un loc de parcare executat în zone amenajate.

În prima etapă, studiul arată că parcările de reşedinţă se vor utiliza fără plată.

Însă, potrivit proiectului de regulament, parcările de reşedinţă vor fi rezervate ulterior, când locurile de parcare existente vor fi suplimentate în urma realizării de parcări supraterane sau subterane, până la 31 decembrie al fiecărui an, numai de către persoanele care fac dovada că locuiesc în zona stabilită ca fiind aferentă parcării. Mai mult, după expirarea duratei, acordul de rezervare poate fi prelungit, la cerere, în termenii asumaţi, cu condiţia achitării anticipate a taxei de parcare, conform prevederilor acordului de rezervare. În parcările de reşedinţă nu vor putea fi parcate decât automobile transport de persoane cu maxim 8 locuri. (N.B.)

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: