„Retro Parada Toamnei” la Rădăuţi

Peste 30 de autoturisme de epocă au fost expuse duminică în parcarea din centrul municipiului Rădăuţi, spre deliciul cunoscătorilor în domeniu, dar şi al localnicilor. Evenimentul, devenit deja tradiţional în acest municipiu, a fost organizat de Retromobil Club Suceava împreună cu o comunitate mare de pasionaţi de maşini vechi din acest oraş, ai cărei membri au participat şi la expoziţiile organizate în acest an, în mai multe localităţi din judeţ şi din ţară.

Întâlnirea iubitorilor şi colecţionarilor de vehicule de epocă s-a desfăşurat simultan în peste 40 oraşe din ţară, sub egida Retromobil Club România, acest eveniment fiind unic în lume prin faptul că se desfăşoară simultan în întreaga ţară şi reuneşte peste 800 de vehicule istorice.

Pe lângă tradiţionalele maşini la care aveau acces, în anii Epocii de Aur, şi oamenii de rând, cum ar fi Dacia 1100, Dacia 1300, Dacia 500 Lăstun, Wartburg 353S sau Fiat 1500 L, au putut fi admirate şi Volvo P544 1962, VW Beetle din 1964, Opel Rekord din 1967, Cadillac Eldorado din 1976 şi Chrysler New Yorker din 1977, Mercedes 220D din 1971, Toyota, Audi 80 CC, Land Rover Santana, dar şi alte modele pe care pasionaţii de automobile cu parfum de istorie au dorit să le arate curioşilor, o parte dintre ele fiind şi vedetele Raidului Moldovei (Iaşi – Chişinău – Iaşi), un eveniment dedicat Centenarului Marii Uniri, organizat în zilele de 22 şi 23 septembrie.

Iulian Todirică, reprezentantul Retromobil Club România, a declarat: „Este o activitate inclusă în calendarul Retromobil Club România, iar cu Retro Parada Toamnei încheiem anul expoziţional şi competiţional 2018. Retro Parada Toamnei se desfăşoară sâmbătă sau duminică în toate judeţele din România, iar noi am ales Rădăuţiul pentru al doilea an consecutiv. Toate maşinile sunt ale noastre, sunt frumoase şi nu aş putea să spun că una este mai bună decât alta. Fiecare ţine la maşina lui, fiecare maşină are o istorie a ei. Toate maşinile sunt cunoscute, deşi nu sunt închiriate pentru a participa la diverse evenimente, colecţionarii nu le dau, dar există şi un segment de maşini care merg la evenimente, în special replicile care se pretează mai bine. Acestea sunt numai maşini de colecţie. Activitatea expoziţională a Retromobil Club Suceava va fi reluată în luna aprilie 2019 cu Retro Parada Primăverii, care va avea loc la Iulius Mall Suceava”.

Viorel Romaniuc, vicepreşedinte Retromobil Club Suceava, a venit la expoziţie cu o parte dintre numeroasele maşini pe care le deţine, dar şi cu întreaga familie, soţia şi cei doi băieţi, unul dintre ei posesorul unei maşini româneşti puţin văzută pe şoselele României, Dacia 500 Lăstun din 1988, fabricată într-un număr limitat de exemplare.

„Această Dacia 500 Lăstun este folosită zilnic de copilul meu, este mică, este foarte bine întreţinută şi funcţionează impecabil. Eu am la expoziţie un Wartburg 1988, tot o maşină rară, cu motor în doi timpi, care funcţionează cu amestec de benzină cu ulei şi care funcţionează foarte bine” ne-a spus Viorel Romaniuc.

Suceveanul Andrei Iacob a fost prezent în expoziţie cu două autoturisme Mercedes, în Rădăuţi Mercedes fiind o marcă populară, dar „am dorit să completez şi eu colecţia rădăuţenilor” a menţionat el.

„Aceste maşini necesită o întreţinere constantă, mai tot timpul trebuie făcut ceva la ele fie cosmetic, fie mecanic, pentru a le avea în perfectă stare de funcţionare şi a pleca oriunde la drum cu ele. Este o pasiune destul de costisitoare ca buget şi ca timp, dar frumoasă, mai ales când sunt evenimente şi este admirată munca noastră. Aceasta este satisfacţia cea mai mare” a precizat Andrei Iacob.

În cadrul evenimentului, pe lângă expoziţia de vehicule istorice s-a desfăşurat şi o paradă a acestora pe traseul Rădăuţi – Horodnic de Sus.

De la colecţionarii rădăuţeni am aflat că autoturismele Mercedes, modelele anilor ’60, ’70, erau foarte reuşite; produsul de serie ajungea pe banda de montaj abia după aproape 7 ani de teste.

„Sunt modele care au milioane de kilometri parcurşi fără service, doar cu reviziile făcute în reprezentanţă. Aşa de bune erau încât nu se defectau, şi în anii ’70 fabrica germană risca să intre în faliment” ne-a spus unul dintre colecţionari.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: