În primele trei trimestre

Peste 66.000 de suceveni au cerut eliberarea de paşapoarte

> Creştere cu 25% faţă de anul trecut

Serviciul Public Comunitar pentru Eliberarea şi Evidenţa Paşapoartelor Simple (SPCEEPS) a preluat în primele nouă luni ale acestui an 57.609 solicitări pentru eliberare paşapoarte, din care 37.205 au fost pentru paşapoarte simple electronice, iar 20.404 pentru paşapoarte temporare. Totodată, prin misiunile şi oficiile consulare ale României în străinătate au fost depuse 8999 cereri.

Potrivit Prefecturii Suceava, numărul total al solicitărilor prelucrate în perioada menţionată se cifrează la 66.608, cu 13.471 mai multe faţă de aceeaşi perioadă a anului 2017, însemnând o creştere de 25,4%.

„Această evoluţie se datorează modificărilor aduse Legii 248/2005, intrată în vigoare din data de 20 iulie 2018, dar şi măsurilor organizatorice luate pentru prevenirea aglomeraţiei la ghişeele serviciului, şi anume prelungirea programului de lucru cu publicul în perioada 30 iulie – 31 august 2018, de la 8,30 la 18,30, inclusiv la punctul de lucru mobil de la Rădăuţi, unde, în aceeaşi perioadă, au fost preluate 3576 cereri” notează sursa citată.

Potrivit raportului prezentat de SPCEEPS, în perioada de vârf a acestui an, respectiv în trimestrul trei, la ghişeele serviciului au fost preluate 23.208 cereri de eliberare a paşapoartelor, dintre care 17.872 solicitări pentru paşapoarte simple electronice, iar 5336 pentru paşapoarte simple temporare. În aceeaşi perioadă, la punctul de lucru mobil de la Rădăuţi, în trimestrul trei s-au preluat, în sistem informatic, 1613 cereri pentru eliberarea paşapoartelor simple în regim offline, care înseamnă o creştere cu 62% faţă de trimestrul III 2017. Faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior, în trimestrul III 2018 se constată o creştere simţitoare – de 65,2% – a numărului de cereri pentru eliberarea paşaportului simplu electronic. Aceasta se datorează, în primul rând, prelungirii perioadei de valabilitate a acestui tip de paşaport, de la 5 la 10 ani, dar şi limitării impuse de lege privind eliberarea paşaportului simplu temporar.

„Pentru a face faţă numărului de solicitări, care a crescut exponenţial în ultima perioadă, de la 11000, în trimestrul trei 2010, la 23000 în trimestrul trei 2018, la acest serviciu fost suplimentat numărul de staţii de la două, în 2010, la cinci, în 2018, acestea fiind deservite de aproximativ acelaşi număr de angajaţi. De subliniat că ponderea solicitărilor pentru paşaportul simplu electronic a crescut de la 40%, în trimestrul III 2010, la 77%, în aceeaşi perioadă a lui 2018, ceea ce reprezintă o tendinţă spre normalitate, având în vedere că paşaportul simplu temporar se eliberează doar pentru urgenţe şi trebuie să reprezinte o situaţie de excepţie” precizează prefectul Mirela Elena Adomnicăi.

Potrivit Hotărârii nr. 541/2018 pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 248/2005 privind regimul liberei circulaţii a cetăţenilor români în străinătate, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 94/2006, începând cu data de 16 octombrie 2018 au fost introduse modificări legislative care asigură simplificarea procedurilor şi reducerea termenelor pentru obţinerea paşaportului. Astfel, termenul de eliberare a paşapoartelor simple electronice în cazul cererilor depuse în ţară se reduce de la 30 la 15 zile lucrătoare (de la data depunerii cererilor). De asemenea, în situaţia în care solicitantul depune în străinătate cererea pentru eliberarea paşaportului simplu electronic şi doreşte să-l ridice de la orice serviciu public comunitar pentru paşapoarte din ţară, o poate face tot în termen de 15 zile lucrătoare.

În ceea ce priveşte cererile depuse în străinătate, termenul actual de 90 de zile se reduce în funcţie de ţara unde se află solicitantul: de la 60 la 45 de zile lucrătoare, în cazul cererilor depuse la misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale României în statele membre ale Uniunii Europene, respectiv de la 90 la 60 de zile lucrătoare, în cazul cererilor depuse în statele terţe în raport cu UE. (N.B.)

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: