O nouă tentativă de prelungire a termenului pentru depunerea proiectului de dotare a TPL cu autobuze electrice

Primăria Municipiului Suceava va depune, în luna noiembrie, la Agenţia pentru Dezvoltare Regională Nord-Est, proiectul „Sistem integrat de transport ecologic”. Primarul Ion Lungu şi-a exprimat speranţa că termenul-limită pentru depunerea proiectelor POR nu va fi prelungit din nou, o asemenea solicitare înregistrându-se din partea mai multor primari din ţară.

„Ne dorim ca, în luna noiembrie, să depunem acest proiect important, de mobilitate urbană, pentru autobuzele electrice. Au fost discuţii în Comitetul Director al AMR de la Oradea să mai amânăm depunerea acestor proiecte până pe 30 iunie 2019. Am fost, alături de încă alţi câţiva colegi de ai mei, unul dintre cei care s-a opus vehement. Există oraşe care nu au făcut documentaţia, este problema lor, dar, deja, a mai fost o amânare. În iarna trecută, noi am insistat ca termenul de depunere să fie 30 iunie 2018. S-a mers cu un nou termen, respectiv cel de 31 decembrie 2018, iar o parte a primarilor a cerut o altă amânare. Sper să nu se ţină cont de acest lucru, să putem depune documentaţia şi să aducem cât mai repede aceste autobuze” explică Ion Lungu.

Până una-alta, cinci oferte s-au înregistrat la licitaţia pentru proiectarea şi amenajarea platformei betonate a diviziei electrice a societăţii comerciale Transport Public Local. Existenţa locaţiei cu pricina este o piesă indispensabilă la dosarul proiectului pentru obţinerea finanţării nerambursabile UE pentru dotarea parcului auto cu autobuze electrice. Aceasta după ce aprobarea proiectului „Sistem integrat de transport ecologic” a fost condiţionată de construirea, pe o suprafaţă proprietate a autorităţilor locale, a unor amenajări corespunzătoare pentru adăpostirea şi întreţinerea mijloacelor de transport în cauză. Reamintim că municipiul Suceava avea terenuri disponibile în Lunca Sucevei, la fostul operator de termoficare în sistem centralizat, dar şi la actualul sediul al TPL, însă suprafeţele în cauză sunt afectate de procese cu Termica şi, respectiv, cu TASA. La finele lunii august, primarul Ion Lungu anunţa că lucrările pentru platforma de garare a autobuzelor electrice va fi executată la capătul străzii Căpitan Grigore Andrei, „pe un tăpşan” din Burdujeni, necesarul financiar fiind de 2,18 milioane de lei, respectiv de circa 650.000 de dolari. Conform primarului, termenul de execuţie este de 3 luni, lucrările incluzând realizarea terasamentului rutier, a unui zid de sprijin şi a împrejmuirii. Suma, 2,18 milioane de lei, ar urma să fie acoperită din fonduri europene, pe lângă cele menţionate finanţată fiind doar introducerea reţelelor de utilităţi.

Pe de altă parte, de precizat este că o hotărâre anterioară a Consiliului Local prevedea că platforma de garare a aşa-zisei divizii electrice a societăţii de transport public TPL va avea 5.000 mp. Respectiva hotărâre includea şi o staţie de mentenanţă de 900 mp; birouri pe 60 mp; vestiarele de 80 mp; depozit de scule şi piese pe 50 mp; stand pentru verificare auto de 65 mp, spălătorie auto pe 65 de metri pătraţi.

În cadrul Programului Operaţional Regional POR 2014 – 2020, municipiul Suceava intenţiona să acceseze 25,4 de milioane de lei pentru achiziţionarea a minim 40 de autobuze electrice cu sistem de e-tiketing şi de monitorizare în trafic a flotelor. Ulterior, numărul acestora s-a redus la 35, deoarece 15 autobuze electrice ar urma să ajungă în Suceava printr-un program al Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: