Cum să mai sperăm la drumuri expres sau autostrăzi realizate de acest guvern, atâta vreme cât drumul DN 29 A a fost modernizat cu pietriş?

Deputatul PNL de Suceava Ioan Bălan a criticat dur, miercuri, printr-o declaraţie politică susţinută în Parlament, lipsa investiţiilor în infrastructura rutieră.

Bălan a spus că, din anul 2012, de când PSD a preluat puterea în România, niciun proiect major de infrastructură nu a fost demarat, deşi s-au pierdut miliarde de euro gratuiţi de la Uniunea Europeană, din incompetenţă, pentru că România nu i-a folosit.

„Este bine că atât dna Gabriela Firea, cât şi dna Corina Creţu au confirmat ceea ce eu susţin de mult timp şi anume că Guvernul PSD – ALDE nu a trimis nici astăzi cereri de finanţare pentru a construi şi moderniza infrastructura din România pe bani europeni. Dl Tudose, fost prim-ministru, ne anunţase deja că motivul pentru care nu se construiesc drumuri moderne pe banii gratuiţi de la Uniunea Europeană este acela că din banii europeni nu se prea poate fura, iar atunci decidenţii nu sunt deloc interesaţi să-i folosească dacă nu le iese şi lor ceva” arată deputatul sucevean.

El a arătat că, în Transilvania, cetăţenii sunt disperaţi că lucrările la autostrăzile începute şi cu zece ani în urmă avansează încet şi prost, iar ce se termină se fărâmă, ca în legenda meşterului Manole, iar în Muntenia, românii s-au consolat cu faptul că nici în următorii ani nu va demara construirea autostrăzii care să traverseze Carpaţii, de la Piteşti la Sibiu.

„Noi, însă, cei din Bucovina, am fi fost bucuroşi dacă măcar drumurile naţionale existente ar fi fost reabilitate sau modernizate, căci unele au covoare asfaltice lăsate moştenire de regimul comunist şi arată astăzi ca după calamităţi. Oricine se încumetă să meargă în Bucovina trebuie să aibă ceva curaj. Trenurile merg mai încet ca în perioada interbelică, iar cele mai multe curse de călători au fost dezafectate, pentru că nu ar fi rentabile! Pe drumurile naţionale care duc la Suceava, Siret sau Dorohoi, oricine trebuie să se aştepte să meargă pe drumuri proaste, peticite nu cu asfalt, ci cu nisip şi pietriş, căci aşa consideră oficialii din guvern că ar fi mai ieftin” a declarat Bălan.

El a atras atenţia că circulaţia pe drumurile publice din România nu este gratuită.

www.romanidecentenar.ro

„Anual, posesorii de vehicule plătesc vignete şi o serie de alte taxe, din care CNAIR îngraşă salariile şi primele de vacanţă ale celor 30 de directori. L-am întrebat pe ministru, în prima parte a acestui an, de ce această companie are nevoie de zeci de directori, în condiţiile în care nu face nimic pentru infrastructura rutieră. Credeţi că s-a deranjat să îmi răspundă? L-am întrebat săptămâna aceasta şi despre situaţia absolut de neacceptat de pe drumul naţional DN 29, care este dovada supremă a incompetenţei şi bătăii de joc a Guvernului faţă de sute de mii de oameni care trăiesc în nord-estul României şi care sunt obligaţi să circule pe drumuri pe care nici căruţele nu pot prinde viteză. Indiferent de care secţiune a acestui drum vorbim, DN 29A, DN 29B sau DN 29C, starea carosabilului este atât de proastă încât nu numai că oamenii îşi strică maşinile, ci pe aceste drumuri naţionale se înregistrează şi cele mai oribile accidente rutiere, cauzate de starea deplorabilă a asfaltului” a spus deputatul liberal sucevean.

Bălan a arătat că pentru a da impresia că se face ceva şi că directorii aceia pot dovedi de ce îşi iau salarii mai mari decât corporatiştii, CNAIR îşi bate joc de banii publici şi, în loc să refacă asfaltul de la un capăt la altul, pune pietre în gropi sau aruncă pietriş pe ceea ce a mai rămas din vechiul drum de beton şi zice că a modernizat infrastructura.

„Îl invit pe dl Lucian Şova să constate singur cum se prăpădesc banii pe DN2 9A Suceava – Dorohoi. Aici, Guvernul a reuşit performanţa să treacă de la un drum construit din dale de beton, în urmă cu peste 30 de ani, la un drum naţional pietruit! Să vină ministrul în localităţile Adâncata sau Zvoriştea şi să vadă cu ochii lui cum arată bătaia de joc a CNAIR, unde locuitorii sunt disperaţi de dimensiunea dispreţului pe care îl demonstrează Guvernul. Să vină şi să înghită praful care se ridică pe drum, să vină şi să vadă dacă poate merge cu piciorul, nu cu maşina, pe drumul care traversează aceste localităţi. Nu-i va lua mult să constate că drumul nu arată a drum naţional, a drum modernizat într-o ţară din UE, ci seamănă mai degrabă cu un drum de exploatare agricolă, refăcut pe bani mulţi” a spus Bălan.

El a mai declarat că şi pe celelalte secţiuni gropile sunt tot mai mari, mai numeroase, unite între ele, până la punctele de trecere a frontierei de stat.

„Ştiu că este greu de crezut, dar aşa îşi bate joc acest guvern de cetăţeni, de bunurile lor şi de banii publici. Cum Dumnezeu să mai sperăm la drumuri expres sau la autostrăzi realizate de acest guvern, atâta vreme cât sunt aşa de incompetenţi încât nu pot să reabiliteze nici măcar drumurile construite înainte de 1989?” a conchis Ioan Bălan. (N.B.)

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: