Dan Ioan Cuşnir:

Problema aglomeraţiei din Suceava este dată, în mare parte, de maşinile din Botoşani şi din estul judeţului

> Potrivit lui, introducerea sensului unic îi va învârti pe aceştia prin tot oraşul: „soluţia este realizarea centurii de sud a Sucevei”

Preşedintele Organizaţiei Municipale PSD Suceava, consilierul judeţean Dan Ioan Cuşnir, a declarat, marţi, la Interviurile News Bucovina, că problema aglomeraţiei din municipiul Suceava este dată, în mare parte, de maşinile care vin din Botoşani şi din estul judeţul Suceava, iar, prin proiectul de introducere a sensului unic, aceste maşini vor fi învârtite prin tot oraşul, el considerând că soluţia era realizarea centurii de sud a municipiului Suceava.

Cuşnir a declarat că, sensurile unice care ar urma să fie introduse în municipiul Suceava, la fel ca în toate proiectele generate de Ion Lungu, Lucian Harşovschi şi de PNL, reprezintă „o necunoscută, o nebuloasă pentru cetăţeni”.

„Nu există o consultare reală, nu există o informare reală, nu există un schimb de idei şi de opinii” a spus Cuşnir.

El a precizat că toate „aşa-zisele mari proiecte ale PNL şi ale edilului Ion Lungu” apar când nu se mai poate, când suntem în ceasul al 12-lea şi apar cu titlu de urgenţă, cum ar fi acum, când cetăţenii Sucevei sunt anunţaţi în luna mai că în luna iulie sau august se va schimba complet circulaţia în Suceava.

Dan Ioan Cuşnir îşi doreşte să fie un succes, să fie o reuşită acest proiect, dar consideră că sunt multe semne de întrebare şi că, în primul rând, acest tip de schimbare trebuia anunţat cu ani înainte.

„Trebuie să existe o predictibilitate. Trebuia ca din 2016, 2017, cetăţenii să fie informaţi, trebuiau lansate idei în Suceava, cum e mai bine să fie, trebuiau consultaţi specialiştii” a spus Cuşnir.

El a menţionat că până acum nu se ştie ce specialişti au hotărât acest lucru şi ce experienţă are firma care a realizat studiul de trafic.

„Aceşti oameni care conduc Suceava de 14 ani nu au înţeles că o problemă este generată de o cauză. Nu au înţeles care este cauza. E uşor de spus că sunt multe maşini. În toate oraşele din Europa a crescut numărul de maşini, iar, cu toate acestea, oraşe blocate ca Suceava mai rar găsim” a spus Cuşnir.

El a precizat că una din cauzele pe care a identificat-o este că absolut toţi locuitorii din zona de la est de Suceava, din Salcea, Dumbrăveni, Siminicea, Hânţeşti, Zvoriştea, Botoşani, Dorohoi, Darabani, toată zona din estul municipiului Suceava pentru a merge spre vest, spre Europa sau spre Bucureşti, tranzitează Suceava.

„Problema aglomeraţiei din Suceava este dată, în mare parte, de maşinile din Botoşani şi din estul judeţului care tranzitează zona comercială, cea mai aglomerată zonă a oraşului, şi zona centrală. Ce va face acest sens unic? Îi va învârti prin centru, pe Mărăşeşti, pe George Enescu. Am mari semne de întrebare că acest proiect va funcţiona aşa cum este acum gândit” a spus liderul social-democrat sucevean.

El a dat ca exemplu municipiul Bacău, care este aglomerat pentru că este oraş de tranzit, care nu are centură ocolitoare, iar aceeaşi situaţie e şi la Suceava.

„Ca să nu mai avem aglomeraţie în municipiul Suceava trebuia terminată, dacă nu măcar începută, centura de sud, pentru că actuala centură, centura de nord, care nu este terminată, nu influenţează prea mult traficul spre Botoşani” a spus Cuşnir.

El s-a întrebat de de nu au fost în stare primarul de Salcea, cel de Bosanci şi de Suceava, în frunte cu preşedintele CJ Suceava, să depună un proiect pe PNDL să fie începută centura de sud a Sucevei, subliniind că municipiul Suceava nu are niciun proiect depus pe PNDL 2.

Întrebat dacă aleşii PSD în CL Suceava vor vota pentru acest studiu de trafic, el a spus că acest proiect are prea multe necunoscute şi nu a văzut argumentarea, dar că va fi decizia consilierilor locali.

„De principiu vom vota orice va duce la fluidizarea traficului” a precizat Cuşnir.

El a mai declarat că idei lansate de PSD nu au fost băgate în seamă de Ion Lungu şi PNL. Şi a dat ca exemplu propunerea realizării unei pasarele rutiere în zona comercială, pentru ca autoturismele care sunt în tranzit să circule pe pasarelă, aşa cum a fost rezolvată aglomeraţia din zona Băneasa din Bucureşti, unde această pasarelă a fost construită într-un an de zile.

Cuşnir a spus că nu se poate gândi la un asemenea proiect, în condiţiile în care administraţia oraşului nu este în stare să construiască o pasarelă pietonală ca să se poată traversa strada în mod civilizat în zona Bazar, pentru că s-a permis o construcţie inutilă în sensul giratoriu, iar pietonii sunt dirijaţi să circule pe sub pod. (N.B.)

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

SUMARUL EDIȚIEI