Ioan Bălan, interesat de măsurile ministrului Transporturilor privind utilizarea la capacitate maximă a Aeroportului Suceava

Deputatul PNL de Suceava Ioan Bălan cere lămuriri ministrului Transporturilor, Lucian Şova, despre situaţia infrastructurii aeroportuare din ţară, în condiţiile în care transportul aerian a crescut substanţial. Dar el vrea să ştie şi care este strategia Ministerului Transporturilor de a folosi la capacitate maximă infrastructuri aeroportuare modernizate, cum este cazul Aeroportului Suceava.

„În ultimii 5 ani, numărul cetăţenilor care au optat pentru transportul aerian a crescut substanţial, ajungându-se chiar în situaţia în care unele aeroporturi din România să testeze capacitatea maximă care poate asigura siguranţa acestui tip de transport. De exemplu, aeroporturile din Iaşi, Cluj şi Bucureşti Otopeni gestionează cu tot mai multă dificultate numărul de pasageri, care este în creştere de la un an la altul. Acest lucru este cauzat de faptul că, din anul 2011, Ministerul Transporturilor nu a mai acordat niciun fel de atenţie investiţiilor în transportul aerian: nu s-a demarat construirea niciunui terminal nou de pasageri, nu s-a modernizat nicio pistă de aterizare/ decolare, sistemele de ghidaj sunt învechite, capacitatea pistelor este depăşită” a precizat Ioan Bălan într-o întrebare adresată lui Lucian Şova.

El semnalează că îngrijorările în societatea românească au crescut atunci când mass-media a evidenţiat starea precară a unei piste de la Aeroportul Internaţional Otopeni, plină de găuri şi denivelări, din care se desprind bucăţi consistente ale stratului de uzură. Iar acest lucru a fost confirmat şi de managerul companiei Tarom SA, care a reclamat că, din cauza stării avansate de degradare a pistei de pe Aeroportul Otopeni, compania este nevoită să înlocuiască anvelopele aeronavelor chiar şi săptămânal, ceea ce presupune cheltuieli suplimentare, nejustificate, pentru compania naţională.

„Consider că o asemenea stare de lucruri reprezintă un risc foarte mare la adresa siguranţei transportului aerian, la care Ministerul Transporturilor are doar răspunsuri propagandistice şi evazive” a adăugat Bălan.

El subliniază că transportul aerian de călători a devenit mijlocul de transport cel mai utilizat de cetăţenii români, iar unele aeroporturi din ţară fac eforturi uriaşe pentru a se menţine, ele însele, prin propriile eforturi, într-o stare corespunzătoare de siguranţă.

În aceste condiţii, Bălan cere ministrului Transporturilor să spună dacă a solicitat accesarea rezervei bugetare pentru reabilitarea, de urgenţă, a pistei degradate de la Aeroportul Internaţional „Henri Coandă” din Otopeni, ţinând cont că, potrivit Legii nr. 500/2002 privind finanţele publice, Guvernul are la dispoziţie fondul de rezervă bugetară care poate fi utilizat tocmai pentru intervenţii rapide şi neprevăzute.

Totodată, deputatul liberal sucevean cere ministrului să prezinte justificările pentru care starea infrastructurii aeroportuare a ajuns într-un asemenea stadiu de degradare, care pune în pericol întreg transportul aerian de călători din România, dar şi o situaţie detaliată cu privire la investiţiile programate în anul 2018 pentru ameliorarea infrastructurii aeroportuare: număr de piste reabilitate; demararea investiţiilor la piste noi de mare capacitate; demararea construcţiilor sau extinderilor unor terminale de călători; construirea sau extinderea de zone cargo.

El precizează că, într-un răspuns formulat de fostul ministru Răzvan Cuc în anul 2017, ministerul se angajase să facă lucrări de modernizare la cel puţin patru aeroporturi, investiţii care au rămas doar la stadiul de intenţie.

„Având în vedere faptul că Aeroportul Internaţional «Ştefan cel Mare» din Suceava este un aeroport modernizat, dar neutilizat la capacitatea sa maximă, vă solicit să precizaţi ce măsuri de susţinere a autorităţilor judeţene aveţi în vedere pentru a creşte numărul de curse care pot opera pe acest aeroport? Fac precizarea că o creştere a numărului de curse externe pe Aeroportul Internaţional «Ştefan cel Mare» ar crea o punte de legătură între sutele de mii de români plecaţi în străinătate, care ar dori să aibă posibilitatea de a călători rapid şi ieftin către ţara lor, România” a conchis Ioan Bălan. (N.B.)

Print Friendly, PDF & Email

Comentariul dvs.

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: