Volumul de activitate al instanţelor de pe raza Curţii de Apel Suceava a fost în creştere în 2017

Volumul de activitate al Curţii de Apel Suceava şi al instanţelor care îşi desfăşoară activitatea în circumscripţia acesteia a crescut simţitor în anul 2017 faţă de anul precedent, deşi din anul 2013 până în anul 2016 volumul de activitate a avut un trend descendent.

Potrivit raportului Curţii de Apel Suceava, instanţele au avut de soluţionat în 2017 cu 10,62% mai multe cauze, respectiv un număr total de 133.888 cauze faţă de 121.029 în anul 2016, ca urmare a creşterii cauzelor nou intrate cu 11,66%, fiind înregistrate pe rolul instanţelor 101.551 dosare noi faţă de 90.946 dosare noi în anul 2016.

Stocul de dosare la sfârşitul anului 2017 a crescut cu 92,11% faţă de anul precedent, ajungându-se la un stoc de 2972 dosare, faţă de un stoc de 1547 dosare la finele anului 2016.

Creşterea stocului se datorează creşterii volumului de cauze nou intrate, de la 6041 dosare în 2016 la 10.200 dosare nou intrate în anul 2017, dar şi faptului că 5600 dosare au fost înregistrate în trimestrul III (2520 dosare) şi trimestrul IV (3090 dosare, dintre care 1011 doar în luna decembrie), fiind imposibilă soluţionarea lor în totalitate în anul 2017, mai ales că cea mai mare parte o reprezintă dosarele de recurs, pentru care perioada de regularizare este mai lungă.

În anul 2017, Curtea de Apel Suceava a soluţionat 8788 dosare, ceea ce reprezintă 86,2% din dosarele nou intrate, instanţa încadrându-se la acest indicator în gradul „ineficient”.

Aflăm că valoarea scăzută a ratei de soluţionare a fost determinată de creşterea cu 68,85% a volumului cauzelor nou intrate, cu toate că numărul cauzelor soluţionate a fost cu 37,33% mai mare (de la 6399 dosare soluţionate în 2016 la 8788 dosare soluţionate în 2017).

În anul 2017, în urma cumulării celor cinci indicatori, Curtea de Apel Suceava s-a încadrat în gradul de performanţă „eficient”, la fel ca şi Tribunalele Suceava şi Botoşani, cumulând rata de soluţionare, stocul de dosare, ponderea dosarelor închise într-un an, durata medie de soluţionare şi redactările peste termenul legal.

Ţinând cont de aceşti indicatori, în anul 2017, judecătoriile Câmpulung Moldovenesc, Fălticeni, Gura Humorului şi Rădăuţi au obţinut gradul „foarte eficient”, iar Judecătoria Vatra Dornei a obţinut gradul „ineficient” (din cele 1089 dosare aflate în stoc, 125 au vechime mai mare de 1,5 ani), celelalte instanţe încadrându-se în gradul „eficient” la acest indicator.

Problema deficitului de personal cu care s-au confruntat Curtea de Apel Suceava şi instanţele din raza acesteia în ultimii ani nu a fost rezolvată în totalitate nici în anul 2017, se arată în raport, menţionându-se că numărul de posturi de judecători efectiv ocupate a fost de 203, ceea ce, raportat la numărul de 231 posturi aprobate, reprezintă un grad de ocupare de 87,87%, înregistrându-se o scădere a numărului de posturi vacante de judecători faţă de anul 2016, de la 32 la 28 de posturi vacante.

La Judecătoria Rădăuţi, doi judecători sunt suspendaţi din funcţie ca urmare a trimiterii lor în judecată pentru săvârşirea unor infracţiuni cu intenţie.

În ceea ce priveşte Curtea de Apel Suceava, la data de 31 decembrie 2016, schema de judecători era de 47 posturi, din care ocupate erau 45, iar la finele anului 2017, schema aprobată era de 47 posturi de judecători, din care 46 ocupate şi unu vacant.

Conducerea Curţii de Apel Suceava şi-a concentrat eforturile, în 2017, pe asigurarea necesarului de personal auxiliar pentru funcţionarea în condiţii optime a instanţelor. S-au organizat şase concursuri de recrutare, s-au aprobat şapte transferuri, doi grefieri au fost numiţi prin repartiţie de la Şcoala Naţională de Grefieri şi 12 grefieri temporari au fost definitivaţi pe funcţii. În locul unor titulari care au anunţat lipsa pentru o perioadă mai îndelungată din activitate, în prezent sunt numiţi 19 salariaţi temporari.

Tot în anul 2017, pentru dezvoltarea carierei prin ocuparea unei funcţii de nivel superior celei deţinute ca urmare a îndeplinirii condiţiilor prevăzute de lege şi a promovării examenului organizat în vederea promovării personalului din instanţe, au fost organizate trei concursuri de promovare la instanţe superioare, două concursuri de promovare în funcţii de conducere, precum şi examene de promovare în grade/trepte superioare de salarizare precum şi din funcţia de grefier cu studii medii în cea de grefier cu studii superioare juridice.

„Conducerea Curţii de Apel îşi propune să continue evaluarea necesităţilor fiecărei instanţe pe termen mediu şi lung, transformarea sau transferul unor posturi între instanţe, urmărind echilibrarea schemelor şi uniformizarea raportului număr de judecător/număr de grefieri la o medie de 1,5. Totodată, vor fi continuate demersurile pentru suplimentarea numărului de posturi aprobate pentru instanţe, în special în ceea ce priveşte posturile de personal auxiliar de specialitate – grefieri de şedinţă şi grefieri arhivari – dată fiind creşterea continuă a complexităţii muncii acestora ca urmare a modificărilor legislative” se arată în raport. (N.B.)

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: