Alexandru Băişanu, la discuţiile cu ministrul Transporturilor privind construcţia de drumuri:

Vreau să văd firme româneşti capabile să facă astfel de lucrări

Nu mai vreau să văd subcontractori. E ca şi cum te-ai însura şi ai chema pe altcineva să-ţi facă copiii

Vicepreşedintele Comisiei de transporturi din Camera Deputaţilor, deputatul ALDE de Suceava Alexandru Băişanu, a criticat, ieri, în cadrul unei discuţii în comisie cu ministrul Transporturilor, Lucian Şova, şi cu reprezentanţi ai firmelor de construcţii, situaţia în care se află infrastructura românească la 28 de ani după căderea comunismului.

„Observ aceleaşi probleme, dar constructori diferiţi, parlamentari diferiţi, ministru nou” a spus Băişanu.

El a arătat că această întâlnire este lăudabilă, că s-au adunat legiuitorul, ministrul şi constructorii, dar a transmis că dacă nu există seriozitate în abordarea problemelor şi peste 27 de ani va fi o discuţie asemănătoare fără să se fi rezolvat nimic.

El a cerut o situaţie a numărului de firme româneşti şi străine care au în execuţie lucrări de drumuri, dar şi câte au contractat direct şi câte au subcontractat.

„Pentru mine termenul de subcontractant nu prea există, pentru că e ca şi cum te-ai însura, îţi alegi o nevastă şi chemi pe altcineva să-ţi facă copiii. Ceva nu e în regulă” a spus Băişanu.

Deputatul sucevean a remarcat că unul dintre constructori spunea că se vorbeşte prea mult despre autostrăzi.

„Dacă s-ar fi făcut mult pentru autostrăzi, astăzi nu am mai fi discutat mult despre autostrăzi” a arătat Băişanu.

www.romanidecentenar.ro

El a mai spus că procedura de licitaţie este cea care provoacă mari întârzieri şi a determinat ca în 27 de ani ţara să aibă doar 748 km de autostrăzi, din care o parte de pe vremea lui Ceauşescu.

„Caietele de sarcini sunt făcute foarte prost, uneori cu dedicaţie, la preţul cel mai mic şi cu condiţii exagerate făcute de CNAIR şi apare imediat capitolul diverse şi neprevăzute, care la un moment dat se transformă într-o regulă şi preţurile de la diverse şi neprevăzute sunt mai mari decât cel cu care s-a câştigat licitaţia. Atunci ne întrebăm de ce s-a mai făcut licitaţie dacă a fost câştigată cu un preţ şi neprevăzutele au dublat preţul?” a declarat deputatul sucevean.

În ceea ce priveşte problema ridicată de Strabag, că este nevoie de ingineri, Băişanu le-a spus constructorilor veniţi din alte ţări că a înţeles că ei au câştigat licitaţiile şi că nu crede că le-au câştigat cu un portofoliu de acum 10 ani şi cu un calculator, ci cu utilaje, ingineri, cu specialişti, cu experienţa despre care se spune că cei din ţară nu o au. „Dacă tot le-aţi câştigat, atunci trebuie să le duceţi la bun sfârşit” a spus deputatul. El a subliniat că îşi doreşte să dispară noţiunea de subcontractant, iar firmele româneşti să realizeze astfel de lucrări.

„Mi-aş dori să văd şi firme româneşti capabile să ducă la bun sfârşit astfel de lucrări, pentru că vă pot garanta că România are ingineri valoroşi, are capacitatea de muncă şi expertiza necesară în acest moment” a mai declarat Băişanu.

El i-a transmis ministrului Transporturilor, Lucian Şova, să găsească soluţii pentru lipsa de profesionalism din CANIR. „Dacă nu veţi eradica lipsa de profesionalism din CNAIR vom avea discuţia asta şi peste 25 de ani” a conchis Băişanu. (N.B.)

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: