Zece licee din judeţul Suceava au primit echipamente moderne pentru dotarea laboratoarelor, în valoare de peste 50.000 de euro, de la Fundaţia Egger

Elevii Colegiului Ştefan cel Mare utilizează echipamentele în cadrul orei de fizică

Fundaţia Egger susţine liceele din judeţul Suceava în îmbunătăţirea procesului de instruire prin dotarea laboratoarelor cu echipamente moderne. În perioada 2016-2017, fundaţia a desfăşurat, în colaborare cu domnul profesor Adrian Graur, conducător de doctorat la Departamentul de Calculatoare, Automatică şi Electronică al Universităţii „Ştefan cel Mare”, un proiect care a presupus achiziţionarea de echipamente de ultimă generaţie pentru zece laboratoare de fizică, un laborator de automatizări şi un laborator de electronică. Noile echipamente, în valoare de peste 50.000 de euro, stimulează capacitatea de învăţare a elevilor şi dezvoltarea unor abilităţi practice. Elevii au astfel posibilitatea să cerceteze probleme şi să testeze soluţii, să efectueze experimente care le dezvoltă spiritul de observare şi capacitatea de a înţelege esenţa obiectelor şi fenomenelor.

Proiectul „Echipamente moderne pentru laboratoarele liceelor” a pornit de la o nevoie reală a unităţilor de învăţământ în ceea ce priveşte procesul educaţional. Pentru ca elevii de azi să facă faţă provocărilor viitorului aceştia trebuie să aibă parte de o educaţie interdisciplinară, cu accent pe latura practică. Pentru a ajuta elevii să fie competitivi pe piaţa muncii, instruirea elevilor trebuie să fie centrată pe formarea de competenţe şi de oameni capabili să înveţe pe tot parcursul vieţii. Pentru ca acest lucru să fie posibil este necesar ca procesul educativ să dispună de o bază materială solidă.

Proiectul s-a desfăşurat în două etape. Prima etapă, desfăşurată în 2016, a presupus dotarea laboratoarelor de fizică ale colegiilor „Eudoxiu Hurmuzachi“ din Rădăuţi, „Ştefan cel Mare“ din Suceava, „Dragoş-Vodă“ din Câmpulung Moldovenesc, „Nicu Gane“ din Fălticeni şi a Liceului Teoretic „Ion Luca“ din Vatra Dornei. Valoarea echipamentelor distribuite în această etapă s-a ridicat 25.000 de euro.

Fiecare set distribuit a fost identic şi a fost compus din surse de alimentare, galvanometru, modul pentru fizică moleculară şi căldură, cutie laser optic, modul pentru electricitate şi magnetism, modul pentru mecanică şi acustică, un set de instrumente pentru spectrul magnetic, un tub catodic şi un multimetru analogic.

În cea de-a doua etapă a proiectului, desfăşurată în anul 2017, de echipamente moderne pentru laboratoarele de fizică au beneficiat Colegiul „Spiru Haret“ din Suceava, Colegiul Tehnic de Industrie Alimentară din Suceava, Colegiul „Alexandru cel Bun“ din Gura Humorului, Colegiul „Vasile Lovinescu“ din Fălticeni şi Colegiul Economic „Dimitrie Cantemir“ din Suceava.

Kiturile distribuite în 2017 au cuprins: o trusă de magnetism, galvanometru, modul pentru fizică moleculară şi căldură, surse de alimentare, trusă optică geometrică, modul pentru electricitate şi magnetism, modul pentru mecanică şi acustică.

Experiment efectuat de elevii Liceului Ion Luca

www.romanidecentenar.ro

În 2017, Colegiului Tehnic de Industrie Alimentară din Suceava a fost dotat cu aparatură modernă pentru laboratorul de electronică, iar Colegiul „Vasile Lovinescu“ din Fălticeni a primit 4.800 de euro pentru achiziţionarea de noi echipamente necesare laboratorului de automatizări.

Valoarea totală a proiectului în cea de-a doua fază de desfăşurare a fost de 26.500 de euro.

Ioan Banciu, în calitate de preşedinte al Fundaţiei Egger, consideră că „instrumentele moderne le permit elevilor să pună în practică cunoştinţele teoretice acumulate în cadrul orelor, să testeze şi să facă o corelaţie între teorie şi fenomenele reale. Suntem încântaţi că putem contribui la crearea unui mediu propice performanţei în educaţie şi că prin dotarea laboratoarelor din licee cu echipamente performante susţinem cadrele didactice în procesul de formare şi instruire a elevilor”.

Adrian Graur, coordonatorul proiectului, se declară mulţumit de implementarea celor două etape ale proiectului: „Laboratoare dotate corespunzător în colegiile noastre înseamnă şanse suplimentare pentru elevi în a îndrăgi şi înţelege disciplinele respective mai uşor, în a descoperi utilitatea experimentului în formarea lor pentru viaţa activă, pentru a alege să se formeze în domeniul ingineriei. Experimentul de laborator permite elevului să producă şi să controleze fenomene şi procese din natură pe cale experimentală, să aprofundeze şi să îşi verifice cunoştinţele acumulate prin lecţiile teoretice. Pe de altă parte, experimentul conduce la obţinerea de deprinderi lucrative cu aparatură specifică domeniului respectiv, apelând la metode şi tehnici de lucru corespunzătoare. Experimentul dezvoltă capacităţi de investigare şi observare, conducând la o gândire originală şi flexibilă. Este de apreciat decizia Fundaţiei Egger de a sprijini laboratoarele de fizică, electronică, automatizări, dar nu numai, prin achiziţionarea de echipamente de bază pentru desfăşurarea activităţilor de instruire aplicativă a elevilor”.

Ce spun beneficiarii

„Trusele de fizică care au intrat în dotarea laboratorului de specialitate au acoperit într-o anumită măsură toate domeniile fizicii care se predau în învăţământul gimnazial şi liceal, venind ca o completare necesară la dotarea existentă. Acestea fiind de generaţie nouă, permit realizarea experimentelor cu o acurateţe sporită. În consecinţă, s-a putut observa o mai bună înţelegere de către elevi a fenomenelor fizice, precum şi o mai bună motivare a lor. Prin iniţiativa de care a dat dovadă, Fundaţia Egger vine în sprijinul învăţământului sucevean, în ceea ce priveşte formarea tinerilor care au năzuinţa şi capacitatea de a fi educaţi şi instruiţi pentru a da o şansă viitorului nostru” – Marcel Ciuruş, profesor la Colegiul Naţional „Nicu Gane” din Fălticeni.

 „Este important să acorzi elevilor de liceu, viitori studenţi, o bază materială care să le asigure egalitatea de şanse spre o educaţie de calitate, corectă, în contextul schimbărilor permanente. Mulţumim fundaţiei Egger şi domnului profesor dr. ing. Adrian Graur pentru viziune şi implicare – achiziţionarea de aparatură didactică – considerând această implicare deosebit de civică, deosebit de oportună pentru instruirea elevilor spre ştiinţele aplicative, atât de necesare pentru dezvoltarea unei societăţi” – Mirela Barcău, profesor la Liceul Teoretic „Ion Luca” din Vatra Dornei. (CP)

Print Friendly, PDF & Email

Un comentariu

  1. Ha!Ha!La Alimentar cine să utilizeze aceste dotări???CEI DIN MICROȘURĂ???Care profesori,care elevi??Acolo nimeni nu ia Bac-ul la Fizică!COSTEL CARE PLIMBĂ TELESCOAPELE PE LA OLIMPIADELE DE alcoloatromonie!

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: