Pentru reducerea accidentelor

Alveole de calmare a traficului rutier la intrările în localităţile judeţului

>Proiectul este iniţiat în CJ Suceava de Dan Ioan Cuşnir, în completarea Strategiei judeţene de transporturi

 Consiliul Judeţean Suceava urmează să decidă înfiinţarea de alveole de calmare a traficului la intrările în localităţile din judeţul Suceava, potrivit unui proiect de hotărâre iniţiat de consilierul judeţean Dan Ioan Cuşnir şi care completează Strategia judeţeană de transporturi.

Potrivit proiectului de hotărâre, se completează Strategia de dezvoltare economică şi socială a judeţului Suceava 2011- 2020, aprobată prin Hotărârea Consiliului Judeţean Suceava nr.140/2011, respectiv Capitolul IV – Amenajarea teritoriului, IV. Căile de comunicaţie, Drumurile judeţene şi comunale, prin instituirea unor măsuri de creştere a siguranţei circulaţiei rutiere pe drumurile judeţene din judeţul Suceava, în sensul amenajării unor alveole de calmare a traficului pe sensul de intrare în localităţile din judeţul Suceava.

În expunerea de motive, Dan Ioan Cuşnir arată că realităţile actuale cu care se confruntă judeţul Suceava, caracterizate prin creşterea continuă a numărului de autoturisme, aglomerarea traficului rutier raportată la dezvoltarea infrastructurii rutiere şi numărul mare al accidentelor produse în judeţ în primele nouă luni ale anului 2017, impun luarea unor măsuri rapide şi eficiente pentru siguranţa traficului rutier, fiind o prioritate pentru autorităţile şi factorii responsabili.

„Faţă de această stare de fapt, este necesară construirea pe sensul de intrare în localităţile aflate adiacent drumurilor judeţene a unor insule de calmare a traficului, cu rolul de a creşte nivelul de siguranţă rutieră, respectând legislaţia în vigoare, sens în care se va întocmi un studiu de specialitate, identificându-se locaţiile cu potenţial mărit de accidente” se arată în expunerea de motive.

Departamentul de specialitate a avizat acest proiect şi arată că se impune adoptarea unei astfel de măsuri, având în vedere creşterea exponenţială a parcului de autovehicule raportat la dezvoltarea infrastructurii rutiere şi că se constată că pe drumurile judeţene din judeţul Suceava se înregistrează o creştere alarmantă a numărului de accidente rutiere cu consecinţe grave.

Preşedintele Consiliului Judeţean Suceava, Gheorghe Flutur, a lansat la mijlocul lunii septembrie, în dezbatere publică, Strategia judeţeană de transporturi, aşa-numitul Master Plan de Transporturi al Judeţului Suceava, prin care se propun mai multe măsuri pentru creşterea siguranţei rutiere şi de fluidizare a traficului rutier.

Judeţul Suceava are peste 3.100 km de drumuri naţionale, judeţene şi comunale, iar preşedintele CJ Suceava nu crede că autorităţile sucevene trebuie să aştepte ca o companie sau o agenţie naţională să spună unde să fie făcute sensuri giratorii sau şosele ocolitoare sau benzi de stocare şi că este de datoria autorităţilor judeţene să transmită propuneri către Ministerul Transporturilor şi către aceste companii.

„Din analiza pe care am făcut-o şi am propus-o primarilor, rezultă nevoia construirii a 18 sensuri giratorii pe drumurile naţionale” a spus Flutur, menţionând necesitatea unor sensuri giratorii la intersecţii de pe drumul european E 85 sau de pe drumul naţional DN 17, dar şi că e nevoie şi de benzi de stocare, dând ca exemplu intersecţia de la Vama spre Moldoviţa, unde se aşteaptă prea mult timp pentru intrarea în drumul principal.

El a mai spus că în acest master plan vor fi incluse şi şosele ocolitoare, fiind clar că Suceava are nevoie de a doua centură, dar că variante de ocolire trebuie construite şi la Fălticeni, Rădăuţi, Gura Humorului, Câmpulung Moldovenesc şi Vatra Dornei, mai ales că în aceste oraşe traficul este blocat vara.

„Sunt şi localităţi precum Vama, Frasin, Marginea sau Siret, la care va trebui să ne gândim cum scoatem traficul greu să nu meargă (camioanele – n.r.) până în centrul localităţii ca să blocăm turiştii şi traficul de maşini mici” a spus Flutur.

Totodată, Flutur a arătat că va fi nevoie şi de analize pentru pregătirea legăturilor cu viitoarele drumuri rapide, respectiv Autostrada A8 şi Drumul Expres Siret – Paşcani – Bucureşti, care au fost trasate deja pe hartă, pentru ca fiecare zonă să găsească soluţiile cele mai bune de fluidizare a traficului.

El a anunţat că proiectul de Master Plan de Transporturi îl va transmite primarilor pentru a face observaţii, astfel încât ei să vină cu completări, pentru că trebuie să se gândească la fluidizarea traficului inclusiv pe drumuri comunale.

„Punem cap la cap toate lucrurile astea, şi în Planul de Amenajare a Teritoriului va fi un capitol cu Master Planul de Transport care va sta la baza dezvoltării judeţului” a spus Flutur.

El a menţionat că Master Planul de Transport va fi transmis şi Ministerului Transporturilor, pentru ca proiectele acestuia să fie în concordanţă cu ceea ce doresc autorităţile sucevene.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: