După ce cardul a fost pierdut sau furat

Peste 11.000 de suceveni au rămas fără asigurare

Din 2015, 11.238 de locuitori ai judeţului au solicitat la Casa de Asigurări de Sănătate (CAS) un duplicat al cardului, din cauză că originalul a fost pierdut ori li s-a sustras.

Potrivit preşedintelui director general, Cristi Victor Bloerţu, în cazul pierderii, distrugerii sau modificării datelor personale, cei aflaţi în una dintre aceste situaţii vor completa o declaraţie prin care vor preciza situaţia în care se află, la care vor anexa o copie a cărţii de identitate şi dovada achitării taxei de 15 lei, reprezentând contravaloarea producerii cardului şi transportului acestuia la beneficiar. Noul card naţional de asigurări de sănătate va ajunge la beneficiar, prin intermediul Poştei, în termen de 30 de zile de la data depunerii cererii. Între timp, vechiul card va fi declarat ca inactiv în sistem, serviciile medicale fiind acordate în baza unei adeverinţe eliberate de Casa de Asigurări de Sănătate, document care are valabilitate de 60 de zile.

Asiguraţii care din motive de conştiinţă sau de natură religioasă refuză utilizarea cardului naţional de asigurări de sănătate, îl vor restitui CAS, alături de o cerere în care menţionează raţiunile care stau la baza acestuia demers. Persoanelor în cauză li se va elibera, la cerere, o adeverinţă cu valabilitate de 90 de zile, în baza căreia vor putea avea parte de serviciile medicale necesare.

Până acum, în judeţ au fost distribuite circa 420.000 de carduri naţionale de asigurări de sănătate.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: