Încercarea Primăriei Suceava de a face ordine cu transportatorii judeţeni de persoane care tranzitează municipiul e sortită eşecului

> Cauza o constituie o hotărâre a CL Suceava din 2006, care le permite transportatorilor respectivi să folosească toate staţiile

 Comisia de Studii, Programe, Prognoză, Buget – Finanţe, Societăţi Comerciale, Regii Autonome şi Servicii din Consiliul Judeţean Suceava a verificat situaţia semnalată de consilierul judeţean Dan Ioan Cuşnir şi de Primăria Suceava privind modul în care transportatorii judeţeni îşi desfăşoară activitatea pe raza municipiului Suceava, vizându-se faptul că transportatorii opresc în toate staţiile şi fac concurenţă societăţii locale de transport, care este unicul operator local. Comisia a constatat că situaţia nu va putea fi rezolvată atât timp cât, din anul 2006, transportatorii pot folosi toate traseele şi staţiile din municipiul Suceava, în baza unei hotărâri a CL. Potrivit raportului acestei comisii, transportul public al curselor regulate pentru perioada ianuarie 2014 – iulie 2019 au fost stabilite, prin programul de transport public de persoane în judeţul Suceava şi aprobat prin hotărâri ale Consiliului Judeţean Suceava, care nu este abilitat să intervină în această perioadă în acest program sau să modifice staţiile stabilite prin licenţa de transport.

Comisia arată că în privinţa cererii consilierului judeţean Dan Ioan Cuşnir de retragere a licenţelor de traseu pentru unii operatori, acest lucru este posibil doar prin respectarea legislaţiei, iar această comisie nu este competentă să se pronunţe în această speţă.

Cu privire la observaţia că operatorii de transport pentru traseele judeţene prestează ilegal servicii de transport public local în municipiul Suceava, comisia arată că, în data de 30 august 2006, Consiliul Local Suceava a emis hotărârea nr. 218 prin care a stabilit staţiile şi modul de utilizare a acestora de către operatorii de transport rutier public de persoane, prin serviciile regulate în trafic judeţean şi interjudeţean. Iar în data de 30 martie 2007, Consiliul Judeţean Suceava a aprobat hotărârea nr. 32 care, la art. 2, specifică: „Mijloacele de transport care tranzitează localităţile urbane şi rurale vor putea folosi toate staţiile de oprire din localităţile respective ”.

„Pe baza acestei hotărâri, încercarea Primăriei Suceava de a face ordine din acest punct de vedere a fost şi este sortită eşecului, fapt dovedit de anularea în instanţă a proceselor-verbale de contravenţie. Atragem însă atenţia Compartimentului de transport public local din cadrul Consiliului Judeţean Suceava ca, împreună cu organele de control competente, să asigure respectarea de către operatorii de transport a art.6, alin. 1 din ordinul 353/23.11.2007, care prevede: «accesul autovehiculelor în staţiile publice este gratuit şi nediscriminatoriu pentru operatorii de transport rutier cărora li s-au atribuit trasee conform graficelor de circulaţie». Aceste grafice trebuie să respecte programul aprobat pentru operatorul respectiv de către Consiliul Judeţean Suceava” se menţionează în raportul comisiei.

Totodată, se precizează că atribuţiile de control de pe raza municipiului Suceava aparţin Primăriei Suceava, iar Compartimentul de transport din cadrul Consiliului Judeţean, care este format doar din doi angajaţi, nu are capacitatea fizică şi nici abilitatea să se implice în activitatea de control.

Mai mult, comisia atrage atenţia Compartimentului de control să vegheze la respectarea de operatorii de transport a obligaţiei de a opera doar cu maşinile pentru care au primit aprobarea, iar suplimentarea numărului de maşini trebuie să respecte prevederile legale, maşinile urmând să circule una după alta, aşteptându-se reciproc.

Compartimentul de transport public local din cadrul Consiliului Judeţean Suceava trebuie să se asigure că toţi operatorii de transport au plăcuţe de identificare standardizate care să evidenţieze numărul traseului operat şi ruta pe care circulă, pentru a putea fi mai uşor verificată respectarea condiţiilor pentru care au primit aprobarea şi orarul aprobat de Consiliul Judeţean.

Opt trasee judeţene tranzitează în prezent municipiul Suceava.

Astfel firma Familiy SRL circulă pe traseul 169 Zahareşti – Suceava–Prelipca; firma Intertranscom SRL pe traseul 12 Sf. Ilie – Suceava – Rădăuţi şi traseul 170 Bosanci – Suceava – Pătrăuţi; Euro-Transport SRL pe traseul Sf. Ilie – Iţcani–Lipoveni; Mănucu SRL pe traseul Mitocu Dragomirnei – Dragomirna – Sf.llie; Euro Tip SRL pe traseul Moara – Suceava – Mereni; Trans DMV Europa SRL pe traseul Bosanci – Suceava – Pătrăuţi; Romfur SRL pe traseele Zahareşti – Suceava – Prelipca şi Bosanci-Suceava-Pătrăuţi; şi Bog-Trans SRL pe traseele Florinta – Şcheia-Suceava şi Şcheia – Suceava – Adâncata.

Preşedintele Consiliului Judeţean Suceava, Gheorghe Flutur, a dispus, în 27 septembrie a.c., un control privind respectarea legalităţii transportului public judeţean, după ce consilierul judeţean PSD Dan Ioan Cuşnir a prezentat o situaţie gravă privind piratarea transportului public local din municipiul Suceava de operatori de maxi-taxi care se folosesc de licenţe pentru trasee judeţene.

Consilierul judeţean Dan Ioan Cuşnir a spus în cadrul şedinţei CJ Suceava că îşi face „mea culpa” pentru că nu a acordat o mare atenţie proiectelor privind aprobarea de trasee de transport judeţean.

 „Oficial, TPL este unicul operator în Suceava, dar în realitate sunt peste 45 de operatori de maxi-taxi care au licenţe de la Consiliul Judeţean, care în mare parte piratează transportul local în municipiul Suceava” a spus Cuşnir.

El a explicat că, potrivit legii, prestatorii curselor de maxi-taxi judeţene au voie să oprească maxim în trei staţii de pe raza municipiului şi să nu preia călători, dar că opresc în toate staţiile şi, mai grav, între staţii şi preiau călători.

Cuşnir a mai spus că această situaţie face ca, lunar, peste 400.000 de lei care ar trebui să ajungă la dezvoltarea TPL să ajungă în buzunarele unor operatori privaţi sau ale şoferilor, pentru că nimeni nu ştie câţi dintre aceşti bani se fiscalizează. (N.B.)

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: