Variantele ocolitoare ale municipiilor Vatra Dornei şi Câmpulung Moldovenesc prevăd tuneluri şi viaducte

Variantele ocolitoare ale municipiilor Vatra Dornei şi Câmpulung Moldovenesc prevăd tuneluri şi viaducte, potrivit proiectelor realizate, dar primarul de Câmpulung Moldovenesc susţine că are o soluţie mai ieftină şi mai uşor de realizat şi de întreţinut.

Primarul municipiului Vatra Dornei, Ilie Boncheş, a declarat că la Ministerul Transporturilor există un proiect vechi cu scoaterea traficului greu din oraş şi chiar şi a liniei ferate.

„Este un proiect mai vechi care prevede un tunel de la Argestru care să iasă la Candreni”, a spus primarul.

El a adăugat că o altă variantă prevede un traseu peste munte care urcă până la camping şi coboară pe varianta Drumului Tătarilor.

„Ar putea fi realizabile, bani să fie. Totul e până la bani, dar în realitate se poate realiza”, a spus Boncheş care a adăugat că proiectul va trebui reactualizat.

La Câmpulung Moldovenesc proiectul şoselei ocolitoare a fost realizat în 2010 şi prevede tuneluri şi viaducte, susţine primarul Mihăiţă Negură care consideră că are o variantă mai ieftină, mai uşor de realizat şi de întreţinut.

El a spus că acest proiect separă pârtia de schi de municipiu.

„Proiectul este pe la Izvorul Alb, prin spatele Măgurei, a Runcului şi ajunge undeva la Pojorâta”, a declarat Negură care a explicat că valoarea investiţiei ar fi de circa 120 de milioane de euro.

El a adăugat că acest proiect este deja la Compania Naţională de Drumuri.

„Noi am fi vrut o variantă mult mai ieftină şi mult mai uşoară pe partea dreaptă de la intrarea în Câmpulung Moldovenesc de la Podul Bucătarului şi cu ieşire la Sadova. Aici e mai uşor pentru că multe terenuri sunt ale primăriei”, a spus primarul.

El consideră că varianta de la CNAIR este „un vis” cu tuneluri, viaducte şi merge prin munţi.

„Lucrurile sunt foarte complicate. Varianta noastră ar costa circa 30 de milioane de euro şi va fi mult mai ieftin de întreţinut pentru că e soare toată ziua, iar cealaltă variantă este umbrită tot timpul şi greu de întreţinut, mai ales iarna”, a spus Negură.

El a mai declarat că ar trebui făcut un studiu de fezabilitate pentru varianta propusă de autoritatea locală.

La Gura Humorului nu există posibilitatea realizării în perioada imediat următoare a unei şosele de centură, a declarat primarul Marius Ursaciuc.

El consideră că este foarte puţin probabil să se realizeze o şosea de centură a oraşului Gura Humorului pentru că aceasta va trebui să treacă prin munţi şi vor fi necesare viaducte.

„Ar fi foarte puţin probabil de realizat”, a spus primarul.

El consideră că problema aglomeraţiei din trafic poate fi soluţionată prin realizarea autostrăzii Iaşi-Tg. Mureş.

„Singura şansă care să poată rezolva problema aglomeraţiei e chiar autostrada Iaşi-Tg Mureş care trece pe la Tg Neamţ. Fiind la 60 de kilometri ar reduce la jumătate traficul”, a spus Ursaciuc.

Preşedintele Consiliului Judeţean Suceava, Gheorghe Flutur, a lansat săptămâna trecută, în dezbatere, Master Planul de Transport al judeţului Suceava unde se propune realizarea de şosele ocolitoare ale municipiilor şi oraşelor din judeţ, dar şi ale unor comune.

 

 

 

Print Friendly, PDF & Email

Un comentariu

  1. Paul Brascanu says:

    Ambele proiecte pentru variantele ocolitoare ale municipiului Vatra Dornei sunt interesante. Cea mai buna si mai practica, dar putin mai scumpa, ar fi devierea traficului greu (camioane si trenuri de marfa) printr-o varianta care ar include un tunel comun (auto+CF), realizata intre Argestru si Candreni. Nu se poate ,,rupe,, gara Vatra Dornei Bai de linia ferata – respectiv de traficul de calatori nu poate fi scos la o distanta mare fata de oras, pentru ca ar fi o idee proasta.Proiectul unei variante care sa mearga undeva, pe deasupra orasului ,,Drumul Tatarilor,, tot asa – o cale comuna CF+DN, e buna si ea, varianta ar fi mai spectaculoasa, buna pentru promenada si turism, dar nu ar scuti orasul de poluarea fonica. O a treia varianta, care sa le combine pe cele doua, ar fi mult prea costisitoare… Se pot realiza toate, ne trebuie numai ,, un punct de sprijin si o parghie buna,, adica accesarea unor fonduri europene….. Daca se vrea cu adevarat se poate – putem sa o vedem si noi realizata, nu stranepotii.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: