Gheorghe Flutur a lansat în dezbatere Master Planul de Transporturi al judeţului

> Acesta prevede lucrările de modernizare şi dezvoltare a reţelei de drumuri pentru eliminarea blocajelor şi pregătirea legăturilor cu viitoarele drumuri rapide

 Preşedintele Consiliului Judeţean Suceava a lansat în dezbatere, ieri, la o întâlnire cu primarii din judeţ, Master Planul de Transporturi al Judeţului Suceava, document care va fi parte integrantă a Planului Judeţean de Amenajare a Teritoriului, alături de Master Planul de Turism.

Flutur a spus după întâlnirea cu primarii că o temă importantă ce a fost discutată a fost cea a Planului de Amenajare a Teritoriului Judeţului Suceava, care reprezintă, de fapt, dezvoltarea pe următoarea perioadă a judeţului.

El a arătat că acest plan judeţean de amenajare a teritoriului include atât problematica transporturilor, cât şi pe cea a turismului, dar şi alte probleme de gestionare a dezvoltării judeţului în următorii ani.

În ceea ce priveşte proiectul Master Planului de Transporturi al Judeţului, Flutur a spus că reţeaua de drumuri din judeţ are peste 3.100 km de drumuri naţionale, judeţene şi comunale.

„Avem o provocare la orizont, blocarea în trafic, mai ales în sezonul estival. Numărul turiştilor, care a crescut în ultimul timp, ne face să ne gândim la soluţii alternative de fluidizare a traficului”, a spus Flutur.

Preşedintele CJ Suceava a declarat că nu crede că trebuie ca autorităţile sucevene să aştepte ca o companie sau o agenţie naţională să spună unde să fie făcute sensuri giratorii, şosele ocolitoare sau benzi de stocare şi că este de datoria autorităţilor judeţene să transmită propuneri către Ministerul Transporturilor şi către aceste companii.

„Din analiza pe care am făcut-o şi am propus-o primarilor rezultă nevoia construirii a 18 sensuri giratorii pe drumurile naţionale” a spus Flutur, care a menţionat necesitatea unor sensuri giratorii la intersecţii de pe drumul european E 85 sau de pe drumul naţional DN 17, precizând că e nevoie şi de benzi de stocare, dând ca exemplu intersecţia de la Vama spre Moldoviţa, unde se aşteaptă prea mult timp pentru intrarea în drumul principal.

El a mai spus că în Master Plan vor fi incluse şi şosele ocolitoare, fiind clar că Suceava are nevoie de a doua centură, dar că variante de ocolire trebuie construite şi la Fălticeni, Rădăuţi, Gura Humorului, Câmpulung Moldovenesc şi Vatra Dornei, mai ales că în aceste oraşe traficul este blocat vara.

„Sunt şi localităţi precum Vama, Frasin, Marginea sau Siret, la care va trebui să ne gândim cum scoatem traficul greu să nu meargă (camioanele – n.n.) până în centrul localităţii, ca să blocăm turiştii şi traficul de maşini mici” a spus Flutur.

Totodată, Flutur a spus că va fi nevoie şi de analize pentru pregătirea legăturilor cu viitoarele drumuri rapide, respectiv autostrada A8 şi drumul expres Siret – Paşcani – Bucureşti, care au fost trasate deja pe hartă, pentru ca fiecare zonă să găsească soluţiile cele mai bune de fluidizare a traficului.

El a anunţat că proiectul de Master Plan de Transporturi va fi transmis primarilor pentru a face observaţii şi a aduce completări, „pentru că trebuie să se gândească la fluidizarea traficului inclusiv pe drumuri comunale”.

„Punem cap la cap toate lucrurile astea, şi în Planul de Amenajare a Teritoriului va fi un capitol cu Master Planul de Transport care va sta la baza dezvoltării judeţului” a spus Flutur.

El a menţionat că Master Planul de Transport va fi transmis şi Ministerului Transporturilor, pentru ca proiectele acestuia să fie în concordanţă cu ceea ce doresc autorităţile sucevene.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: