La Spitalul Judeţean Suceava

Biroul pacientului din UPU şi-a dovedit utilitatea

> O asistentă medicală parcurge peste 7 kilometri pe tură pentru a ţine legătura între pacienţi, rude şi medici

 Medicul-şef al Unităţii de Primiri Urgenţe din cadrul Spitalului Judeţean de Urgenţă Suceava, Liviu Cîrlan, a apreciat, la o săptămână de la deschiderea Biroului pacientului, că activitatea acestuia decurge bine, iar personalul medical asigură permanent legătura cu aparţinătorii şi pacienţii din UPU.

Cîrlan a spus că asistentele medicale care lucrează la Biroul pacientului din UPU oferă relaţii aparţinătorilor despre evoluţia pacientului, timpii petrecuţi în UPU şi motivele aşteptării, de la sosire şi până la internare sau până plecarea spre domiciliu.

El a mai spus că aparţinătorii sunt informaţi, mai ales atunci când cazurile sunt complexe, că pot apărea timpi de aşteptare mai mari, întrucât sunt efectuate mai multe investigaţii, unele de durată, sau atunci când pacienţii au nevoie de consultaţii medicale interdisciplinare.

Medicul-şef al UPU Suceava a precizat că personalul medical care lucrează la acest birou este uşor de reperat de pacienţi sau aparţinători, întrucât poartă o banderolă roşie la mână inscripţionată „Biroul pacientului”.

El a subliniat că pentru a se analiza şi monitoriza activitatea Biroului pacientului, personalul medical de aici consemnează într-un raport ora sosirii pacientului, numele pacientului, numărul fişei UPU, ora efectuării triajului, ora primei consultaţii medicale, ora primelor investigaţii paraclinice, ora sosirii rezultatelor investigaţiilor, ora solicitării şi, respectiv, sosirii medicului de gardă, ora solicitării consultului interdisciplinar şi ora prezentării medicului la consultul interdisciplinar, precum şi unele observaţii referitoare la internarea sau plecarea acasă a pacientului etc.

Una dintre asistentele medicale care lucrează la biroul pentru pacienţi, Veronica Gagiu, a declarat că în cele trei ture efectuate de la deschiderea acestui birou a constatat că pacienţii şi aparţinătorii vorbesc frumos şi se comportă civilizat atunci când primesc informaţii exacte şi la timp, iar când pleacă din UPU mulţumesc personalului.

Întrebată care sunt cele mai frecvente solicitări din partea aparţinătorilor, asistenta Veronica Gagiu a spus că aceştia doresc să ştie cum se simt pacienţii, ce investigaţii urmează să facă, cât timp durează aceste investigaţii medicale, ce medic îi consultă pe pacienţi, iar uneori solicită să vorbească cu medicii care i-au consultat sau să-i vadă din când în când pe pacienţi, pentru a se asigura că sunt bine.

Ea a spus că în timpul celor trei ture efectuate a fost solicitată de pacienţi fie să le cheme aparţinătorii, fie să li se aducă apă de băut.

Potrivit unei analize realizate de asistentul-şef al UPU Suceava, Mihaela Hreceniuc, în medie, în timpul unei ture, la Biroul pacientului se adresează aproximativ 40 de persoane, pacienţi sau aparţinători, iar un asistent medical care lucrează la acest birou parcurge aproximativ 7,5 km într-o tură, respectiv 11066 de paşi, pentru a asigura permanent legătura cu pacienţii şi aparţinătorii, dar şi cu personalul din UPU.

Totodată, s-a constatat că timpii de aşteptare sunt mai mari în cazurile grave, atunci când este nevoie de consult medical interdisciplinar, în cazul în care garda este asigurată de la domiciliu pentru secţiile şi compartimentele unde nu se pot asigura linii de gardă sau în situaţia în care medicul de gardă solicitat dintr-o secţie efectuează o intervenţie chirurgicală.

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

SUMARUL EDIȚIEI