Automobile de epocă expuse de un pasionat al maşinilor istorice

Sezonul nunţilor este în toi, iar viitorii miri aşteaptă cu emoţie cel mai fericit moment din viaţa lor. Pentru că ziua nunţii este unică, tinerii se pregătesc cu mult timp înainte de marele eveniment, astfel încât să fie siguri că dorinţele lor vor putea fi îndeplinite, iar povestea să le fie desprinsă parcă din filmele romantice de demult.

Ionel Bîrîiac, un sucevean pasionat de automobilele retro, a înţeles cât de importantă poate fi o nuntă pentru debutul vieţii de familie a unui cuplu şi, astfel, a hotărât să împartă pasiunea lui cu cei care îşi doresc o zi cu totul specială, caracterizată de stil şi eleganţă.

Astfel, suceveanul pune la dispoziţie mirilor interesaţi să-şi organizeze marele eveniment cu un plus de originalitate 12 maşini de epocă în stare de funcţionare, dar şi şapte motociclete cu ataş, tot de epocă.

În exclusivitate pentru News Bucovina, Ionel Bîrîiac a declarat că maşinile fac parte din colecţia personală şi au fost cumpărate în urmă cu peste 13 ani, de la diferiţi proprietari care le ţineau în faţa blocului, în grădini sau şuri. După ce le-a recondiţionat şi le-a adus la starea iniţială de funcţionare, el a luat iniţiativa de a închiria bijuteriile pe patru roţi pentru diferite evenimente, câteva dintre maşini fiind expuse în zona centrală a municipiului Suceava.

„Anul acesta le-am expus pentru închiriere pentru prima dată. Am primit multe telefoane, se interesează lumea. Cel mai mult au fost solicitate pentru nunţi şi şedinţe foto” ne-a declarat Ionel Bîrîiac.

Piesa de rezistenţă a colecţiei sale de maşini de epocă este un Volvo 544, fabricat în 1962, cu motor pe benzină, tracţiune pe spate şi tapiţerie în combinaţie roşu-negru, care este unicat în România.

După cum ne­a mărturisit Ionel Bîrîiac, în colecţia sa se mai găsesc un Wartburg jumătate alb, jumătate albastru, din 1964, original sută la sută, un Fiat 600, un Fiat 124 polonez, un model rar în România, un Fiat 1300 pe care îl restaurează acum.

Colecţionarul mai deţine un Moskvich din 1966 ce are nevoie de îmbunătăţiri, dar şi un Trabant combi, original sută la sută, pe care îl ţine numai sub prelată, valoarea acestuia fiind de 2.500 – 3.000 euro.

Cea mai „tânără” maşină dintre cele vechi este un Trabant portocaliu, din 1989, cu care se poate merge chiar şi pe distanţe mari fără probleme.

 „Maşinile se închiriază obligatoriu cu şofer, nu accept altfel. Poate mulţi nu îşi dau seama, dar sunt foarte scumpe maşinile şi foarte greu de întreţinut. Şi la condus e mult mai greu faţă de o maşină obişnuită” a precizat Ionel Bîrîiac. Acesta a arătat că şoferul maşinilor de epocă se îmbracă la costum, cu mănuşi albe, astfel încât să creeze un tablou complet.

Colecţionarul a menţionat că mai deţine şapte motociclete cu ataş, de epocă, pe care le poate închiria pentru evenimente deosebite.

MIHAELA TCACIUC

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: