Gheorghe Flutur:

Creşte presiunea pe aeroporturi!

> Oamenii doresc să circule, afacerile încep să meargă, iar Moldova nu are niciun kilometru de autostradă

Preşedintele Consiliului Judeţean Suceava, Gheorghe Flutur, a declarat, ieri, în deschiderea şedinţei Asociaţiei Aeroporturilor din România, care se desfăşoară la Gura Humorului, că presiunea pe aeroporturi va creşte în condiţiile în care investiţiile în infrastructura rutieră şi feroviară sunt realizate cu greutate. El a arătat că este necesară o cooperare între aeroporturi pentru dezvoltarea acestora şi oferirea de servicii de calitate pasagerilor.

„Modul şi viteza cu care se dezvoltă infrastructura rutieră românească trebuie să ne dea foarte mult de gândit. Cu zero absorbţie, cu zero kilometri de autostradă pe zona Moldovei, cu perspective destul de proaste în ceea ce priveşte drumurile expres, eu cred că va exista o presiune pe aeroporturi, pentru că oamenii doresc să circule, viteza de circulaţie a crescut, afacerile încep să meargă” a spus Flutur.

El a arătat că, spre exemplu, la Aeroportul Suceava, unde din august anul trecut au început cursele externe, lucrurile se rostogolesc foarte bine, mai ales că există interes pentru circulaţia pe calea aerului, iar diaspora este şi ea un factor care ajută în această dezvoltare.

„Trebuie să punem întrebarea cu ce venim în continuare” a arătat Flutur, menţionând că dezvoltarea infrastructurii aeroportuare este afectată de restricţiile legate de ajutorul de stat.

El a mai declarat că e necesar ca reprezentanţii administraţiilor judeţene şi ai aeroporturilor să poarte discuţii, pentru că sunt foarte multe aeroporturi în situaţia că trebuie să-şi modernizeze aerogările. Iar Ministerul de Finanţe susţine că nu se pot face împrumuturi pentru că s­a depăşi plafonul şi se iese din deficitul bugetar.

„Avem provocări foarte mari. Observ că presiunile pe aeroport, după ce pista e în regulă, sunt foarte mari, mai ales cei care suntem departe de Bucureşti, cel puţin pe relaţia cu Bucureştiul” a spus Flutur.

El şi-a exprimat convingerea că viitorul va fi al circulaţiei pe calea aerului.

„Drumurile sunt supraaglomerate cu autocamioane. În Germania, coloanele de tiruri generează blocaje pe autostrăzi şi se discută de lărgirea autostrăzilor” a spus preşedintele CJ Suceava, care s-a întrebat cum se poate soluţiona problema în România, unde nu sunt autostrăzi, iar drumul până la Bucureşti se parcurge în opt ore sau cel până la Timişoara în 14 ore.

De aceea, el a spus că insistă pe curse Suceava – Timişoara, Suceava – Cluj sau Suceava – Constanţa, pentru că oamenii au nevoie de aşa ceva.

„E o presiune pe care eu o văd, iar noi administraţiile judeţene trebuie să anticipăm acest lucru, pentru că altfel realitatea ne-o va lua înainte. Eu sper şi într-o dezvoltare a reţelelor cargo” a mai spus Flutur.

Preşedintele CJ s­a pronunţat şi pentru încheierea de parteneriate între aeroporturi şi agenţiile de turism, dar şi între aeroporturi, pentru ca să fie aduşi turişti pentru turism de afaceri, balnear sau de vânătoare.

„Suntem concurenţi, dar trebuie să privim pozitiv această concurenţă. (…) Şi concurenţa trebuie să ducă la ceva bun” a spus Flutur, care consideră că aeroporturile din România trebuie să aibă o voce mai unită.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: