Salvarea transportului în comun de călători vine cu autobuzele electrice

 > „O să ne mai chinuim un an de zile, dar aceasta este singura modalitate de a face eficientă TPL” susţine edilul-şef Ion Lungu

Salvarea societăţii de transport public de călători este aşteptată de la dotarea parcului TPL cu mijloace transport electrice.

„Sunt mari probleme la TPL, pe care le cunosc exact. Singura şansă de eficientizare a societăţii de transport public local este achiziţionarea de autobuze electrice” a spus primarul Sucevei. Potrivit lui, prin renunţarea la actualele mijloace de transport în comun cheltuielile pe combustibili vor scădea de şapte ori, în condiţiile în care tarifele la bilete şi abonamente nu mai pot fi majorate, iar numărul de călători rămâne relativ acelaşi.

„Astăzi, principala cheltuială la TPL este cea cu motorina. Sigur, şi bateriile autobuzelor electrice sunt foarte scumpe, însă, accesând fonduri europene, efortul municipalităţii este foarte redus, respectiv de 2% din total” a precizat Ion Lungu.

Recent, un operator a pus la dispoziţia TPL un autobuz electric, iar, în urma testării în trafic, timp de săptămână, concluziile au fost pozitive, încurajatoare: „autobuzele de acest tip sunt compatibile cu municipiul Suceava”.

Primăria Suceava pregăteşte documentaţia-suport a cererii pentru o finanţare nerambursabilă din partea Uniunii Europene, în cadrul proiectului „Sistem integrat de transport ecologic în municipiul Suceava”, vizată fiind achiziţionarea a 40 de autobuze electrice.

„O să ne mai chinuim un an de zile, dar aceasta este singura modalitate de a face eficientă TPL. Tarifele nu mai pot fi crescute, iar oamenii circulă şi nu prea cu mijloacele de transport în comun, preferând propriile maşini” relevă Ion Lungu.

În municipiul Suceava, serviciul de transport public de persoane încă este prestat de patru operatori privaţi deţinători de microbuze, respectiv de Trans DMV Europa, Sory&Nel, Euro Tip şi Family, cât şi de TPL, care are 33 de autobuze de mare capacitate şi 12 autobuze cu capacitate redusă. Contractele cu prestatorii particulari, prelungite prima dată în iunie 2016, expiră la 31 decembrie 2017, după care vor fi scoşi de pe trasee.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: