Disfuncţional

A produs oarece emoţie şi comentarii rezultatul unui studiu al Centrului de Evaluare şi Analize Educaţionale prezentat recent la Cluj-Napoca, în cadrul unei dezbateri chiar pe această temă, potrivit căruia 42% dintre elevii români sunt analfabeţi funcţional. De fapt, din aceeaşi sursă, concluzia a fost anunţată şi în iunie a.c., însă poate că, din cauza verii/vacanţei, puţini au citit-o şi încă mai puţini au priceput-o atunci. Dar semnale similare au fost trase şi în ani anteriori. Conform unui studiu PISA din 2012, aproximativ 40% dintre elevii (de atunci) din România erau consideraţi analfabeţi funcţional. Iar cu 2 ani înainte, o cercetare a Comisiei Europene vorbea despre 40% dintre români aflaţi în această situaţie… S-ar putea zice şi-aşa: Ce mi-e 40, ce mi-e 42 (mai ales dacă ţii cont că în aşa cercetări 2% poate fi o eroare acceptabilă)? Pe de altă parte, se poate zice şi că, deşi de fiecare dată informaţia a fost considerată foarte serioasă, în 6 ani nu s-a întâmplat nimic (pozitiv). Ca şi cum ar fi fost citită fără să fie înţeleasă de cine trebuie, aşadar situaţie ce poate rezuma însuşi analfabetismul funcţional, potrivit definiţiei date în 1978 de UNESCO, definiţie care atrăgea atenţia că o persoană manifestând acest deficit nu doar că se prejudiciază pe ea însăşi, dar aduce prejudicii şi dezvoltării comunităţii din care face parte. Care ajunge să fie o comunitate disfuncţională!

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: