De speriat

Conform concluziilor unui studiu publicat la începutul lunii într-o publicaţie specializată („Tobacco Control”), utilizarea imaginilor cu avertismente explicite împotriva fumatului pe pachetele de ţigări ar contribui, numai în SUA, „la evitarea a peste 652.000 de decese” în jumătatea de veac ce urmează. Printre altele, se evidenţiază că cercetătorii s-au sprijinit inclusiv pe rezultate concrete ale pozelor de speriat fumătorii utilizate în Australia, Canada, Marea Britanie. Aşadar, e de presupus că imaginile respective funcţionează în acelaşi sens şi la alţii, inclusiv la români. Iar dacă o astfel de sperietoare funcţionează cam ca cele pentru ciori, în contextul în care se vorbeşte – cât se poate de serios, nu în şagă – de atâtea alte ameninţări ale produselor ce se ingurgitează, oare cum ar trebui să arate, într-o ipoteză, cele de pe sticlele cu băuturi alcoolice tari, de pe recipientele cu răcoritoare extrem de dulci, colorate şi aromate (precum fructele, bunăoară) sau de pe pacheţelele foarte diverse, „împănate” cu aditivi alimentari?

Schimbând registrul, dar reţinând că anumite poze au succes în a schimba atitudini şi de a vindeca dependenţe, oare ce conţinut ar trebui să aibă afişele menite, de exemplu, să sporească eficienţa ori să înlăture corupţia?!

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: