CNADNR a semnat contractual pentru reabilitarea DN 18 Iacobeni – Cârlibaba

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a semnat, joi, cu asocierea condusă de Autotehnorom, contractul de proiectare şi execuţie reabilitare DN 18 Moisei – Iacobeni, pentru remedierea lucrărilor existente şi finalizarea lucrărilor rămase de executat, respectiv Lot 4 Cârlibaba – Iacobeni, informează CNADNR, printr-un comunicat. Contractul atribuit asocierii SC Autotehnorom SRL – SC OPR Asfalt SRL – SC Procad SRL are o valoare de 59,84 milioane fără TVA. Sursa de finanţare este asigurată de Banca Europeana de Investiţii şi Guvernul României.

carlibaba drum 1În cazul lotului 4 Cârlibaba – Iacobeni (km 199+400 – km 220+088), DN18 urmează să fie reabilitat de la km 199+400, ce marchează ieşirea din localitatea Cârlibaba, până la km 220+088, intersecţia dintre DN18 şi DN17, în localitatea Iacobeni. Drumul este localizat în judeţul Suceava şi traversează patru localităţi. Lungimea totală a drumului în interiorul localităţilor este de 12,113 km, iar 8,575 km în afara acestora.

Drumul este clasificat ca drum naţional, având două benzi de 3,50 m lăţime fiecare; el aparţine clasei tehnice III, conform Normativului 46/1998.

Durata contractului este de 48 luni, din care 24 luni pentru proiectare şi execuţie de lucrări (120 de zile proiectare) şi 24 luni perioada de garanţie.

La 21 iulie 2015, CNADNR anunţase semnarea contractului pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor de reabilitarea a DN 18 Moisei – Iacobeni, pentru remedierea lucrărilor existente şi finalizarea lucrărilor rămase de executat la lotul Şesuri – Cârlibaba km 180+850 – km 199+400”. Contractul a fost atribuit în urma finalizării procedurii de achiziţie publică (licitaţie deschisă) conform OUG 34/2006, Asocierii SC Autotehnorom SRL – SC OPR Asfalt SRL – SC Rutier­Conex XXI SRL, având o valoare totală de 54.295.957,72 lei fără TVA.

DN 18 a intrat într-un program de modernizare cu finanţarea asigurată prin BEI în anul 2011, iar pe tronsonul Moisei – Iacobeni, de 89 km, lucrările au fost atribuite companiei Shapir Structures, din Israel, având ca termen de finalizare data de 31 august 2013. Contractul cu Shapir, în valoare de 81 de milioane euro, a fost însă reziliat în mai 2014, pentru că nu s-­au executat lucrările, iar fostul ministru al transporturilor, Dan Şova, anunţa că până la stabilirea altei firme care să lucreze la acest proiect de modernizare drumul va fi reparat cu mijloace proprii ale CNANDR.

Print Friendly, PDF & Email

Un comentariu

  1. E destul de târziu!!!!

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: