Cătălin Nechifor despre finalizarea centurii sucevene: 

Nu sunt şanse foarte mari ca Guvernul să mai poată face ceva

Nechifor-centura-9> E nevoie de reproiectare, e nevoie de alţi bani…

Şeful administraţiei judeţene sucevene, Cătălin Nechifor, a declarat miercuri că ruta ocolitoare a Sucevei deja se surpă şi consideră că cineva trebuie să răspundă pentru că această centură începută în 2007 „s-­a proiectat probabil din birou, fără să se ţină cont de realităţile din teren”.

Preşedintele CJ Suceava a arătat într-o conferinţă de presă, organizată pe şantierul şoselei de centură a municipiului Suceava, că se vede clar că starea de fapt a rutei ocolitoare, proiect început în 2007 şi nefinalizat, este foarte neplăcută, mai ales că s­-a ajuns ca un kilometru de şosea să coste peste 6 milioane de euro, iar proiectul nu poate fi continuat pentru că zona este afectată de alunecări de teren.

El a explicat că, în zona Hagigadar, lucrurile arată foarte prost pentru că „dealurile pleacă la vale” – sunt numeroase falii atât transversale, cât şi longitudinale.

„Este pământ nestabil, lut cu pământ de flori, ceea ce nu este permis pentru o centură cu trafic de mare tonaj şi de mare viteză” a spus Nechifor, care consideră că situaţia este foarte tristă, întrucât în acest proiect au fost îngropaţi foarte mulţi bani.

El a mai spus că s­au făcut lucrări de anvergură, dar asfaltul turnat se ia cu mâna şi tot dealul pleacă la vale.

„Nu ştiu ce se poate face. Am vorbit cu CNADNR. Nu e investiţie locală. Nu suntem responsabili nici noi, Consiliul Judeţean, nici Primăria Suceava, ci CNADNR, care din 2007 a investit bani în acest tronson de ocolire a Sucevei şi nici acum nu poate să furnizeze un răspuns cert” a mai declarat Cătălin Nechifor.

El a adăugat că în anul 2009 s­au făcut lucrări suplimentare pentru stabilizarea zonei, dar nici acestea nu au rezolvat problema.

„O centură foarte scumpă, cu 6 milioane de euro pe kilometru, o centură care nu poate fi folosită, un proiect mort care generează atâta polemică politică, dar responsabilii sunt cu totul în altă parte.

Responsabilii sunt cei care au proiectat această centură în perioada guvernărilor PNL – PDL. Ei s­au gândit la aşa ceva, ei au stabilit tronsonul, ei au stabilit firmele de execuţie: Colas care a plecat din România, firma lui Sima care nu mai lucrează de un an şi jumătate, şi s­a reuşit doar tronsonul 3. Nu sunt şanse foarte mari ca Guvernul să mai poată face ceva. E nevoie de reproiectare, e nevoie de alţi bani pentru a se mai face ceva” a spus Nechifor.

El a mai arătat că trebuie un punct de vedere oficial cuprinzând ce soluţie există şi precizând cine a făcut această greşeală.

„Ne plângem că lucrurile nu merg în ţara asta, dar nimeni nu răspunde pentru aşa ceva” a spus Nechifor.

„Pământul nu are stabilitate. S­au creat tensiuni în structura terenului şi apar foarte multe rupturi de mal” a mai spus Nechifor, care a criticat şi faptul că un pilon al unui pod al şoselei de centură a fost pus în mijlocul DN 17, fiind creat aşa-numitul „Zid al morţii”, în care şi-au pierdut viaţa mai multe persoane.

Nechifor a mai atras atenţia că un stâlp de susţinere a reţelei electrice de înaltă tensiune aflat în zonă este în pericol să se surpe, arătând că reprezintă un mare pericol şi un semnal de atenţie pentru prefect şi E.ON.

„Eu solicit Guvernului şi CNADNR să fie găsiţi cei responsabili, firmele care nu şi-au făcut datoria, la proiectare şi execuţie, şi să poată da un răspuns pentru toţi românii, pentru că aici sunt banii românilor şi nu e normal să se cheltuie 80 de milioane de euro şi de zece ani să nu finalizăm” a spus preşedintele CJ Suceava.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: