Primarul Lungu renunţă la proiectul de lărgire a podului din Burdujeni

> El preia ideea PNL de construire a unui nou pod > Noul proiect ar costa 8-10 milioane de euro

Primarul Sucevei, Ion Lungu, a renunţat la proiectul de lărgire a actualului pod peste apa Sucevei din zona Burdujeni şi înfiinţare a unui drum pe lângă centrala electrotermică spre DN 29 şi a preluat ideea lansată de PNL de construire a unui nou pod peste râul Suceava ca soluţie la fluidizarea circulaţiei în municipiu.

Lungu a declarat, ieri, că este posibil ca în şase luni să fie finalizată documentaţia pentru noul proiect care include atât un pod nou peste râul Suceava, cât şi drumuri care să facă legătura cu oraşul şi cu DN 29.

El a spus că, în primul rând, va fi efectuat un studiu de oportunitate, iar apoi un studiu de fezabilitate, cu identificarea zonei în care trebuie construit noul pod peste râul Suceava, după care se vor adopta indicatorii tehnico-economici.

Primarul consideră că aceste etape pot dura circa şase luni, după care se va face licitaţia pentru desemnarea firmei care să facă proiectarea şi execuţia lucrării.

Ion Lungu a estimat proiectul la 8­10 milioane de euro.

La mijlocul lunii decembrie 2015, primarul a anunţat că, după ce urmărise cum se desfăşoară traficul în zona comercială timp de aproape o oră, a identificat o soluţie pe care a şi desenat-­o. Aceasta presupunea construcţia a două benzi de circulaţie în plus pe podul peste râul Suceava din zona Burdujeni, prin adăugarea lor la structura actuală, şi crearea a încă unui fir pe fiecare sens pe drumul spre cartierul Burdujeni. Mai mult, pentru cei care doresc să ajungă direct pe drumul naţional DN 29 spre Botoşani, s­ar fi creat o cale de acces pe lângă staţia OMV, spre Iulius Mall, pe marginea râului, spre Termica SA, drum care există, iar de acolo ar fi urmat să se asfalteze o porţiune de circa 2 km până la intersecţia cu DN 29.

Problema majoră era legată de traversarea căii ferate, precizase Lungu menţionând că a discutat cu şeful CFR Infrastructură şi că acesta a spus că se poate obţine acordul pentru înfiinţarea unei treceri semaforizate la nivel cu calea ferată.

Primarul estima că acest proiect se putea finaliza în circa doi-trei ani, în funcţie de finanţarea asigurată fie pe fonduri europene, fie pe fonduri guvernamentale sau locale. El estima costurile proiectului la 5­6 milioane de euro.

Primarul a exclus atunci construcţia unui nou pod peste râul Suceava care să facă legătura între oraş şi cartierul Burdujeni, susţinând că această idee, lansată de deputatul Ioan Bălan, nu se susţine întrucât nu ar exista corespondenţă de pe un mal pe altul al râului Suceava.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: