Oaspeţi ai unui liceu din Finlanda

Elevi şi profesori de la Liceul Tehnologic Nr. 1 din Câmpulung Moldovenesc au fost oaspeţi ai Liceului Lappeenrannan Lyseon Lukio, din localitatea Lappeenranta, Finlanda, în prima decadă a lunii octombrie. Liceul sucevean este partener în proiectul internaţional „Creativity knows no borders” (Creativitatea nu cunoaşte frontiere”), în care sunt implicate instituţii de învăţământ din Polonia, România, Finlanda, Belgia, Portugalia, Italia, Slovacia, Turcia, Lituania şi Spania. Trei elevi de la liceul câmpulungean – Sefora Şoldan, Samuel Şoldan şi Larisa Mîndrilă, însoţiţi de profesorii Georgeta Hojbotă şi Nicoleta Grămadă au participat la mobilitatea din Finlanda alături de alţi 25 de elevi şi 20 de profesori din şcolile partenere. „Am fost întâmpinaţi cu căldură de reprezentanţi ai liceului, profesori şi elevi, dar şi de reprezentanţi ai comunităţii locale, care ne-au împărtăşit din experienţa, viziunea şi modul lor de viaţă, de studiu şi de educaţie în general”, ne-a informat prof. Nicoleta Grămadă, coordonator proiect şi responsabil cu proiecte europene la liceul menţionat. Ea ne-a precizat că programul întâlnirii a cuprins, pe lângă activităţi cultural-artistice, concerte de muzică pop, ateliere de teatru, de muzică instrumentală, interpretare vocală, şi activităţi didactice de asistenţe la ore, vizite de studiu la Universitatea Tehnică din localitate, invitaţii participând şi la un program cultural în Helsinki.

„Elevii participanţi, aflaţi sub îndrumarea unei profesoare de muzică şi acompaniaţi de formaţia de muzică a liceului finlandez, au înregistrat împreună imnul proiectului, acesta fiind unul din produsele finale ale acestui parteneriat. În cadrul programului artistic au fost prezentate şi filmări ale dansurilor populare specifice fiecărei ţări în parte”, a spus prof. Grămadă. De asemenea, s-au desfăşurat şi ateliere interactive de teatru, la care s-au folosit „metode de lucru active, de mimică şi exprimare cu ajutorul limbajul corpului”. În cadrul acestora, elevii din Finlanda, Polonia şi Slovacia au prezentat şi scene din piesa de teatru „The Tempest” de William Shakespeare, urmând ca la mobilitatea din februarie 2016, din Turcia, ceilalţi elevi din şcolile participante în proiect să prezinte şi ei scene din aceeaşi piesă de teatru.

Participarea la activităţi didactice şi asistenţă la ore le-a oferit participanţilor prilejul de a afla cât mai mult despre sistemul de învăţământ finlandez: „Am fost cu toţii impresionaţi de diferenţele dintre sistemul nostru de educaţie şi cel finlandez, recunoscut pentru eficienţa, ordinea, simplitatea şi transparenţa de care dă dovadă. Standardele ridicate de implementare a acestuia în şcoli, durata orelor de curs de 75 de minute, posibilitatea alegerii cursurilor de către elevi, gradul ridicat de utilizare la ore a internetului şi a mijloacelor media, de către elevi şi profesori, educaţia, seriozitatea şi implicarea deosebită a elevilor în procesul de învăţare, dar şi metodele de predare cu ajutorul aparaturii moderne, de ultimă generaţie, ne-au făcut să înţelegem atuurile acestui sistem gratuit oferit elevilor de către stat, care investeşte mereu, continuu în educaţie”, a mai declarat prof. Nicoleta Grămadă.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: