Metoda de predare prin joc va prinde contur și la Suceava

Predarea materiilor non-lingvistice într-o altă limbă decât cea nativă printr-o metodă mai puțin convențională, care permite învățarea integrată a conținutului și a limbii (CLIL), a prins contur și la Suceava, mai timid, ce-i drept.
 

În urmă cu 2 ani, 8 cadre didactice din județul Suceava au participat, în Spania, la un curs de formare în metoda CLIL, devenind la rândul lor formatori pentru profesori care doresc să afle despre ea și s-o aplice. Începând din acest an, Liceul cu Program Sportiv desfășoară în parteneriat cu organizații din Germania, UK, Gran Canaria – Spania proiectul „Playing CLIL”, coordonat la nivel internațional de Zukunftsbau Berlin. Este un proiect european care se referă la introducerea unei metodologii bazate pe jocuri noi și inovatoare pentru modul CLIL de predare, care va fi implementată și testată în diferite contexte educaționale (școli, formarea profesională și educația adulților). În acest context, la sfârșitul acestei luni, la Universitatea din Las Palmas, Gran Canaria, unde metoda este deja folosită, 60 de cadre didactice din țara gazdă și 30 din țări europene vor participa la un curs de formare. Printre aceștia vor fi și două cadre didactice sucevene: prof. Alina Dobroghi de la LPS și prof. Anca Greculeac, director adjunct la CN „Petru Rareș”, aceasta din urmă obținând o bursă în acest sens. Din delegația suceveană va face parte și prof. Maria Pavelescu, formator CLIL. Ea a explicat că scopul principal al instruirii este de a oferi cadrelor didactice aptitudinile necesare pentru a pune noua metodologie în practică în mediile lor de predare. „Participanții la curs vor fi instruiți cu privire la teoria de bază a metodei CLIL, vor avea activități practice și vor experimenta jocuri, nivelul de limbă engleză fiind diferit la fiecare. Înainte de curs însă ei au avut acces și la o platformă Moodle, unde au aflat mai multe despre CLIL. Cursul va consta în ore de teorie, care se vor desfășura în intervalul orar 9-11, și partea practică – jocuri, între orele 11 și 17. În ianuarie se va organiza o selecție la nivel de județ, prin care 5 cadre didactice din județ se vor forma, pe parcursul a trei weekenduri, cu formatori de la LPS. La noi sunt timide încercările de a implementa metoda CLIL, dar pentru anul școlar 2015-2016 se intenționează inițierea unui curs opțional. Universitatea din Las Palmas are experiență în acest domeniu și nu întâmplător cursul se va desfășura acolo, acest proiect fiind finanțat direct de Comunitatea Europeană”, a explicat prof. Maria Pavelescu. Detaliile cursului care va fi predat la Las Palmas au fost discutate și stabilite la sfârșitul lunii septembrie, la Belfast, Irlanda de Nord, unde s-au întâlnit partenerii din proiect. Din delegația suceveană au făcut, alături de prof. Pavelescu, prof. Mihai Androhovici și insp. Ionuț Epureanu de la IPJ, membri în echipa de proiect. „Prin joc putem demonstra că suntem liberi” Participanții au discutat despre profilul cursului, au fost fixate rolurile și responsabilitățile pe care fiecare membru al echipei de proiect le are în desfășurarea lui, conținutul lui și logistica, și despre jocurile care vor fi aplicate la curs: „Cele mai bune jocuri sunt și cele mai simple, prin joc putem demonstra că suntem liberi, dar trebuie găsit și spațiul potrivit pentru ca oamenii să participe. Jocurile ajută la dezvoltarea cunoștințelor de limbă și înțelegerea conținutului de învățat, ele pot fi adaptate oricărui subiect sau disciplină de învățare’’, a explicat Ed Cousins, unul dintre formatorii de la Interacting UK. La Belfast, participanții la proiect au avut prilejul de a observa pe viu, în două școli, modul de învățare prin joc, la orele de Istorie și Geografie. Ei au vizitat Medium Post Primary School și Dundonal High School, unde au participat activ la ore, prin joc, alături de copii. În prima școală menționată, cea mai veche din Belfast, care datează din 1920 și în care astăzi învață 600 de elevi, în limba locală, irlandeza, oaspeții au fost invitați la o clasă a V-a, unde tema la zi a elevilor a fost să-și realizeze arborele genealogic. La Dundonal High School, unde învață 300 de copii, tot la o oră de geografie, lecția din acea zi a cuprins harta Europei, pe care copiii au învățat-o prin joc. Pe hărți desenate numai cu conturul țărilor, fără denumiri și alte explicații ei au trebuit să așeze hârtiuțe cu numele țării, apoi au trebuit să spună numele capitalelor, testându-și astfel cunoștințele de geografie. „Acest joc este pentru ca ei să se orienteze mai ușor pe harta Europei”, a explicat profesoara. Pe unul din pereții cabinetului de Geografie, delegația română a avut surpriza să revadă chipul lui Ceaușescu, alături de Saddam Husein, într-un articol decupat dintr-un ziar, intitulat „Ultima zi a tiranilor!”.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: