La Vatra Moldoviței…

 

Sub acest generic s-a desfășurat sâmbătă, 1 martie, la Școala Gimnazială Vatra Moldoviței, activitatea cu numărul 3 din cadrul proiectului educațional interjudețean intitulat „Alt fel de elevi… Alt fel de metode”, prilej cu care cincisprezece cadre didactice de la Liceul Teoretic „Nicolae Iorga” Botoșani, însoțiți de inspectorul pentru învățământul primar din cadrul IȘJ Botoșani, dl prof. Constantin Siminiceanu, au venit la Vatra Moldoviței. Oaspeții au fost întâmpinați de directorul școlii, dl prof. Traian-Alin Pușcă, și de membrii echipei de proiect, cu un „colac frumos, făcut din grâul cel mai ales, așezat pe un ștergar frumos țesut din dorurile fetelor de măritat și sare din Munții Bucovinei”, după spusele unui grup de elevi îmbrăcați în frumoase straie tradiționale. La activitate a participat din partea IȘJ Suceava dl inspector pentru învățământul primar, prof. Ioan Puiu. Dascălilor botoșăneni li s-a oferit ocazia de a vedea la Vatra Moldoviței „alt fel de elevi”, elevi care prin joacă și joc au demonstrat că știu a păstra graiul, costumul, tradițiile străbunilor, dar și elevi care știu să-și petreacă în mod plăcut timpul liber. Astfel, copiii Ansamblului „Gura Izvorului” de la Școala Primară Ciumârna, pregătiți cu multă dibăcie de dna prof. pentru învățământul primar Ilaria Pușcă, au delectat și emoționat privitorii cu jocurile copilăriei de altădată, iar elevii Ansamblului „Flori bucovinene” de la Școala Gimnazială Paltinu, comuna Vatra Moldoviței, îndrumați de dna prof. pentru învățământul primar Maria Iasinovschi, au prezentat o frumoasă suită de dansuri populare. Membrii Grupului Local de Tineret (GLT), inițiat și coordonat de dna prof. pentru învățământul primar Ancuța-Ionela Negură, au prezentat și demonstrat câteva modalități de petrecere în mod plăcut și util a timpului liber, iar inițiativa lor de a-i antrena pe cei prezenți într-un dans pe ritmuri moderne a fost una inspirată și gustată din plin de cei prezenți. În continuare, dna prof. pentru învățământul primar Rozalia Loghin, responsabila Comisiei metodice a învățătorilor de la Vatra Moldoviței, a făcut o prezentare Power Point a unor secvențe din timpul activităților desfășurate de cadrele didactice din învățământul primar de la Vatra Moldoviței, în care s-au utilizat metode și strategii specifice alternativei Step by Step. Acest moment s-a dovedit a fi feedbackul activității numărul 2 din cadrul proiectului, când, în luna aprilie a anului trecut, cadrele didactice din învățământul primar de la Vatra Moldoviței s-au deplasat în cetatea Step by Step-ului din Moldova, la Liceul Teoretic „Nicolae Iorga” din Botoșani, unde, prin bunăvoința cadrelor didactice de aici, au avut ocazia să asiste la lecții pentru a vedea alți elevi și alte metode folosite pentru instruirea lor. La final au avut loc schimburi de impresii între cadrele didactice de la cele două școli implicate în proiect și luări de cuvânt ale șefilor învățământului primar botoșănean și sucevean, respectiv prof. Constantin Siminiceanu și prof. Ioan Puiu, care au apreciat dorința cadrele didactice din învățământul primar de a se perfecționa continuu, dar și activitățile derulate prin acest proiect. Directorul unității de învățământ de la Vatra Moldoviței, prof. Alin-Traian Pușcă, a făcut referiri la activitatea desfășurată în această zi, arătând că reușita ei se datorează lucrului în echipă a învățătorilor. A mulțumit celor implicați în proiect, dar și inspectorilor de specialitate care au onorat cu prezența dumnealor Școala de la Vatra Moldoviței. Activitatea a continuat cu vizitarea Mănăstirii Moldovița și cu un parcurs de agrement cu mocănița „Huțulca” de la Moldovița. Proiectul educațional „Alt fel de elevi… Alt fel de metode” a fost inițiat de Comisia metodică a învățătorilor de la Școala Gimnazială Vatra Moldoviței, vizează formarea profesională a cadrelor didactice din învățământul primar și are ca scop adoptarea unei atitudini receptiv-inovative față de pedagogiile alternative de instruire din țara noastră, în vederea optimizării activității didactice prin aplicarea unor principii specifice alternativei Step by Step. Prof. înv. primar MARIA BRODNER

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: