Mate și istorie

După cum ați aflat, și la exercițiul de bacalaureat din această săptămână, cei mai numeroși elevi (îndată-îndată absolvenți de liceu) au susținut teza la matematică, mai puțini fiind cei care au optat pentru istorie. Se înțelege că în „ecuația” aceasta contează mai multe variabile. Desigur că deja numeroși sunt elevii care urmează profiluri în care matematica se studiază mai mult decât istoria; prin urmare, ei se vor fi pregătit cu precădere la matematică. De asemenea este de bănuit că mulți dintre ei vizează pentru viitorul apropiat studii superioare unde „se cere” matematica.
 

L.D. CLEMENT

Dar rămâne plauzibil și argumentul (pe care l-am mai enunțat când istoria era „concurată”, în dauna ei, de geografie) că, în vreme ce matematica a fost și este o știință solidă, cu repere ferme, valide azi și mâine așa cum au fost și ieri, istoria poate fi percepută (inclusiv de la nivelul elevilor) ca o materie păstoasă, vulnerabilă la conjuncturi, gata să ia formele impuse de unul sau de altul care poate că-și zic, parafrazând un cunoscut romancier, că, dacă istoria (dreptatea…) ar fi o sârmă, „aș îndrepta-o eu”. Care va să zică n-am avea nevoie de istorici? Ba, tocmai de aceea, da. Pentru că pare-mi-se (și nu doar mie!) că multe istorii ar trebui rescrise: cântărindu-se și decantându-se informațiile, nuanțându-se, alocându-li-se sensurile cele mai bine cumpănite și cele mai învecinate adevărurilor. Iar pentru toate acestea nu e nevoie doar de buni cercetători, ci și de mai mulți inși verticali și curajoși.

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

SUMARUL EDIȚIEI