PSD Suceava 2020

Conform Prefecturii Suceava

Ilegalități în valoare de 2,5 milioane de euro la Primăria Rădăuți

O comisie mixtă constituită prin ordin al prefectului Florin Sinescu – formată din reprezentanți ai Prefecturii Suceava, Gărzii Financiare, DGFP, Direcției Regionale în Construcții Nord-Est, IPJ Suceava – a verificat o sesizare a unui consilier local al municipiului Rădăuți privind mai multe contracte încheiate de municipalitate cu agenți economici. Potrivit unui comunicat al Prefecturii Suceava, în urma verificărilor efectuate, potrivit notelor de constatare întocmite de comisia de control, a rezultat că, în cazul a 13 obiective, Primăria Rădăuți nu a respectat legislația, valoarea lucrărilor executate depășind 2,5 milioane de euro.
 

Primăria Rădăuți

Prefectura informează că s-a constatat că procedural nu s-a estimat valoarea contractului de achiziții, nu s-a supus Consiliului Local oportunitatea și prioritizarea lucrărilor de achiziții publice, a fost declanșată procedura de contractare fără prevederi bugetare, imediat, în aceeași zi sau la 2-3 luni de la încheierea contractului, s-au încheiat prin act adițional creșterea valorii contractuale de achiziție publică cu până la 50% din valoarea inițială a contractului, nu s-au supus aprobării Consiliului Local contractele și actele adiționale sau documentația tehnico-economică, nu se specifică clar în contract locul amplasamentului unde se execută lucrările, recepția lucrărilor nu se face conform prevederilor legale, nu se eliberează autorizații de construire, se schimbă decizia adoptată în Consiliul Local prin abuz de funcție, se recurge permanent la divizarea valorii lucrărilor ce fac obiectul achiziției publice, s-au angajat, lichidat, ordonanțat și supus la plată lucrări ce exced prevederile bugetare, deturnare de fonduri publice (exemple: parc, bloc – str. Fâncei f.n., reabilitare termică a blocurilor). Comisia a arătat că nu s-a respectat legislația pentru construcția unui bloc de locuințe sociale cu 20 de apartamente în municipiul Rădăuți, cu o valoare totală de 3,4 milioane de lei, iar la lucrările de reamenajare a parcului zoo din municipiu, în sumă de 1,3 milioane de lei, s-a suplimentat cu suma de 226.164,52 lei cu TVA inclus, iar valoarea totală finală a ajuns la suma de 1.533.242,11 lei cu TVA inclus, fără aprobarea Consiliului Local. Totodată, au fost încălcate prevederile legale la lucrările de extindere a Casei Căsătoriilor cu lucrări plătite în valoare totală de 220.550.62 lei cu TVA, la fel ca și în cazul lucrărilor de întreținere și reparații la străzi și trotuare modernizate din municipiu în valoare de 3,1 milioane de lei, dar și la amenajarea unei piste pentru bicicliști, în valoare totală de 14.958 euro cu TVA inclus. Comisia a constatat cazuri de încheiere a câte două contracte cu același obiect și cu aceeași firmă în cazul lucrărilor de terasamente, amenajare platformă și împrejurimi cu parapeți din beton în zona CEC, a lucrărilor de pavare de trotuare în municipiu, dar și chiar trei contracte identice privind vânzarea de plante pentru amenajarea de spații verzi. S-au evidențiat și obligații de plată angajate și neachitate în sumă de 160.867,75 lei, fără prevedere bugetară, iar în derularea contractului de vânzare-cumpărare în valoare de 127.957,56 lei și a unei note de comandă în valoare de 48.360 lei, Primăria Rădăuți a fost angajată la o obligație de plată fără prevedere bugetară. Verificările au stabilit că nu a fost respectată legislația nici la lucrările de reparații de străzi și trotuare din municipiu, la implementarea celor 10 contracte de execuție a lucrărilor de reabilitare termică a blocurilor din municipiul Rădăuți, dar și că Primăria a angajat nelegal plăți în sumă de 76.448,48 lei din bugetul local. „Comisia mixtă de control apreciază că faptele descrise în raport întrunesc elementele constitutive ale infracțiunii de înșelăciune, infracțiunii de fals intelectual la legea contabilității, încălcarea prevederilor legale privind achizițiile publice, emiterea de acte administrative sau de alta natură care servesc interese de grup sau clientelare; administrarea defectuoasă sau frauduloasă a patrimoniului public și privat al autorității publice; abuz în serviciu contra intereselor publice, abuz de putere, deturnare de fonduri și incorectitudine în luarea unei decizii la nivel public” se arată în comunicat. Prefectura Suceava anunță că, în urma acestui control, au fost sesizate Direcția Națională Anticorupție – Serviciul Teritorial Suceava, Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Suceava, Inspectoratul de Poliție Județean Suceava, Autoritatea Națională pentru Reglementarea și Monitorizarea Achizițiilor Publice, Curtea de Conturi a României – Camera de Conturi Suceava, care vor analiza faptele descrise în raport și vor dispune măsurile în consecință. Primarul Aurel Olărean: „Nu avem nicio problemă, totul e făcut pentru comunitate…” Primarul municipiului Rădăuți, Aurel Olărean, a declarat că el a respectat legislația în derularea acestor investiții. Olărean a spus că nu a primit raportul Prefecturii Suceava, dar că tot ceea ce a făcut în oraș a fost pentru comunitate. „Nu avem nicio problemă. Totul e făcut pentru comunitate, totul e în regulă, cu proceduri” a spus Olărean. El a precizat că activitatea sa a fost auditată de Curtea de Conturi.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: