Suceava

Transportul public de călători, concurat neloial de maxi-taximetre pirat

> „Multe microbuze din afară parcurg municipiul Suceava și preiau călătorii care, de regulă, circulă cu bilet, în timp ce societatea noastră rămâne numai cu cei care au abonamente” arată directorul TPL, Darie Romaniuc > „Este o problemă care trebuie discutată și la nivelul Consiliului Județean, întrucât apar curse care se pliază pe traseele proprii municipiului Suceava” a accentuat primarul Ion Lungu
 

Maxi-taximetrele din comunele învecinate municipiului Suceava fac concurență neloială societății de transport public din reședința de județ, semnalează directorul TPL, Darie Romaniuc, care precizează că, în ciuda faptului că le este interzis, acestea preiau, în interiorul orașului, pe sucevenii care, în caz contrar, ar fi circulat cu mijloacele firmei la care unic acționar este Consiliul Local. „Noi am reclamat și semnalat faptul că avem o concurență neloială din partea unor maxi-taxi pirat. Dacă există curse ineficiente, este și din cauză că multe microbuze din afară parcurg municipiul Suceava și preiau călătorii care, de regulă, circulă cu bilet, în timp ce societatea noastră rămâne numai cu cei care au abonamente” arată directorul TPL. Romaniuc a precizat că veniturile din contractul de subvenționare semnat cu administrația locală reprezintă până la 12% din veniturile totale ale TPL, diferența provenind din vânzări de bilete și abonamente. Astfel, în 2012, firma de transport public local de călători a facturat, către Primăria Suceava, o sumă de 1,6 milioane de lei, cifra de afaceri pe întreg anul fiind de 14 milioane de lei. Primarul Ion Lungu precizează că, anul trecut, spre TPL au fost orientate 2,5 milioane de lei, fonduri care le includ și pe cele pentru stingerea arieratelor. „Sumele sunt în dinamică, înregistrându-se restanțe de la un an la altul” a subliniat edilul-șef. Primarul remarcă faptul că preluarea de călători de către microbuzele din comunele învecinate reprezintă, într-adevăr, o problemă. Conform edilului-șef, Primăria Suceava autorizează doar opriri la capetele de linie ale transportului între localități, însă o serie de trasee licențiate de Consiliul Județean se suprapun peste cele ale transportului municipal urban sucevean. „Din păcate, ne confruntăm cu aceste curse intrajudețene, microbuzele care merg de la Suceava la Moara, spre exemplu, oprind în toate stațiile din municipiu. Primăria este obligată să îi autorizeze doar pentru capătul de linie, fără opriri în interiorul orașului. Este o problemă care trebuie discutată și la nivelul compartimentului pentru transportul intrajudețean al Consiliului Județean, întrucât apar curse care se pliază pe traseele proprii municipiului Suceava” a accentuat Ion Lungu.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: