Corpul de control al Guvernului ar putea verifica facturile suspecte emise de primăriile din județul Suceava

> „Nu putem să tot plătim pentru niște lucrări care nu știm dacă s-au făcut, în ce condiții sau la ce prețuri au fost executate” precizează șeful executivului județean, Cătălin Nechifor
Circa 40 de unității administrativ-teritoriale din județul Suceava se află în situația de a stinge arierate prin contractare de credite cu dobândă de 5,25% pe an de la Ministerul de Finanțe, potrivit OG nr. 3/2013 – a declarat ieri, într-o conferință de presă, președintele Consiliului Județean Cătălin Nechifor. Șeful administrației județene este de părere că această facilitate acordată de Guvern nu va rezolva decât pe moment problema datoriilor mari pe care primăriile din județul Suceava le au, întrucât „există încă foarte multe facturi emise, dar care sunt ținute în sertar”.
 

Cătălin Nechifor

Consiliul Județean neavând atribuții de control asupra primăriilor din județ, Nechifor nu exclude posibilitatea ca acestea să fie verificate de Corpul de control al Guvernului. „Situația nu se va rezolva foarte repede, deoarece, după stingerea acestor arierate, apar altele din trecut, respectiv acele facturi care nu au fost înregistrate în contabilitate și care sunt, din păcate, destul de multe. Aici cred că trebuie să avem o discuție punctuală asupra modalității în care se va verifica dacă acele facturi sunt emise cu respectarea legii în vigoare și dacă s-au realizat obiectivele de investiții în cauză. Chiar dacă între Consiliul Județean și consiliile locale există doar relații de coordonare, este vorba despre bani publici, iar în situația în care ne aflăm este bine să plătim arierate, însă cu condiția ca acestea să fie legale și să fi existat ca atare” subliniază Nechifor. Șeful administrației județene susține că multe dintre datorii provin din anii 2008 și 2010, când au avut loc inundații, iar statul a alocat fonduri pentru remedierea stricăciunilor. Potrivit lui Nechifor, facturi „suspecte” pentru lucrările executate apar și la această dată și, de multe ori, „firmele sunt aceleași”. „Trebuie să găsim o formulă pentru a verifica legalitatea facturilor și dacă lucrările respective au fost efectuate. Nu putem să tot plătim pentru niște lucrări despre care nu știm dacă s-au făcut, în ce condiții sau la ce prețuri au fost executate. De la lună la lună apar facturi noi și niciuna nu bate valoric cu ceea ce aveam raportat în trecut, ceea ce este foarte ciudat” a explicat președintele CJ. Conform OG nr. 3/2013, primăriile sunt obligate ca, până la 31 martie, să-și achite 85% din arieratele înregistrate la sfârșitul anului 2012. Ca exemplu, Primăria municipiului Vatra Dornei figurează cu arierate de 4,2 milioane de lei, cea de la Suceava cu 3,7 milioane de lei, iar cea de la Gura Humorului cu 1,7 milioane de lei.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: