Reducerile de prețuri încep oficial pe 15 ianuarie

> Protecția Consumatorilor avertizează din nou asupra „capcanelor” în care pot cădea clienții > „Atenție la sfaturile noastre, că de reducerile fictive se ocupă comisarii de la Protecția Consumatorilor”, a anunțat Vasile Latiș, șeful CJPC Suceava
 

Magazine din rețeaua comercială a Sucevei au început să afișeze reduceri de prețuri chiar dacă, oficial, sezonul soldărilor de toamnă – iarnă începe pe data de 15 ianuarie. Sucevenii s-au obișnuit însă ca mult anunțatul sezon de reduceri să nu le rupă gura, în ciuda faptului că agenții economici anunță reduceri de preț la unele produse și de 60 – 70%. În afara raioanelor de produse textile/încălțăminte din componența hipermarketurilor din localitate, au supraviețuit puține altele cu același profil. În Suceava, cu o rețea comercială dughenizată deja în ultimii ani, plină de magazine second hand, jocuri de noroc, cârciumi și cârciumioare, sezonul reducerilor la produse nealimentare nu face valuri mari; decât, poate, la produse electronice. Dar soldările există și magazine care și-au declarat deja, așa cum prevede legea, intenția de a proceda la reduceri de prețuri. Este vorba despre circa 80 de societăți comerciale din municipiul Suceava. Ochii pe etichetele cu două prețuri ! Speranța sucevenilor interesați de marfă ieftină din sezonul rece este ca reducerea de preț să fie reală și nu apă de ploaie, să economisească ceva bani pe produse pe care le mai pot purta chiar anul acesta, nu să fie duși de nas de comercianți șmecheri, specializați în reduceri false. Pentru aceasta, sfaturile pe care Protecția Consumatorilor le-a dat an de an sunt din nou bine venite, măcar în ce privește o serie de aspecte elementare. Mai întâi, reducerea de preț trebuie în mod obligatoriu raportată la prețul anterior, astfel ca toți consumatorii să fie informați atât asupra prețului vechi, cât și al celui nou, rezultat din aplicarea reducerii. Ambele valori trebuie să se regăsească pe eticheta produsului, primul barat ca nevalabil, informații scrise clar și lizibil, pentru ca toți cumpărătorii să poată face diferența, fie că aceasta este calculată în sumă directă sau într-un anume procent. Produsele supuse soldării trebuie expuse separat și nu amestecate cu cele nereduse. „Ghiveciul” practicat de multe ori de unii comercianți poate duce la confuzii, astfel încât clientul achiziționează ca fiind redusă marfă care nu a intrat în campanie. „Clienții să fie atenți la sfaturile noastre, de reduceri fictive ne ocupăm noi” În ce-i privește pe comercianți, ei au obligația de a anunța din timp intenția de reducere de prețuri și să comunice sortimentele de marfă la care o vor aplica. De asemenea, aceștia trebuie să afișeze în vitrine sau în interiorul magazinului procentul de reducere aplicat și să menționeze exact asupra căror produse se aplică și, mai ales, data exactă de începere a campaniei de soldări. Există în „folclorul” comunității ideea că reducerile practicate în câteva din magazinele orașului sunt de fapt reduceri fictive, pentru naivi. Umblă vorba că, înainte de reducere, parte dintre produse sunt ușor scumpite, pentru ca, în final, odată aplicată reducerea, ele să fie comercializate la prețul de bază. „Clientul nu va putea să afle dacă operatorul economic a procedat în acest fel, pentru că nu are acces la documente. El trebuie doar să fie atent la sfaturile noastre, deja amintite. De restul, cum ar fi reducerile fictive, ne ocupăm noi, comisarii de la Protecția Consumatorilor, care vom fi, cu certitudine, în teren, pe toată durata campaniei de soldări de toamnă – iarnă” a declarat Vasile Latiș, șeful Comisariatului Județean de Protecția Consumatorilor (CJPC) Suceava. Conform legislației, campania legală de soldare durează maxim 45 zile, în perioada 15 ianuarie – 15 aprilie pentru produsele de toamnă-iarnă și între 1 august – 31 octombrie, pentru cele de primăvară vară.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: