BookLand: cele mai bune vânzări de carte, la Brașov, Timișoara, Cluj, Constanța, dar…

S-ar putea ca Suceava să răstoarne acest clasament

> Interviu cu SORIN LUCACI, coordonator al programului BookLand, care transmite că are așteptări mari de la publicul cititor sucevean, pe care îl consideră a fi un public cultivat
 

– Cum și când a apărut Caravana BookLand? – BookLand a luat naștere în anul 2011, ca o alternativă viabila la târgurile de carte existente deja pe piața românească, iar în 2012 se poziționează drept cel mai de anvergură proiect de acest gen, atât din punctul de vedere al acoperirii geografice, cât și al duratei. Suntem prezenți anul acesta în 39 orașe – am pornit la drum pe 6 martie și ne oprim abia pe 24 decembrie 2012, iar în fiecare oraș poposim câte 6 zile, cu mici excepții; în București și Constanța am stat două săptămâni. Este un concept unic în România: târg urban de carte, organizat în centrele comerciale din marile orașe. Coborând cartea din turnul de fildeș, mottoul după care se ghidează este: „BookLand vine acolo unde oamenii sunt deja. Nu-i cheamă, ci îi urmează!” – Ce reprezintă, în esență, acest târg de carte? – BookLand este un târg inedit, atipic, neconvențional, un târg pe care, vreau să cred, și l-au dorit mulți români. Este o caravană care străbate 39 de orașe ale țării, timp de 42 de săptămâni și care suplinește atât absența celorlalte târguri de profil, cât și lipsa fizică a librăriilor din țară, multe desființate sau intrate în insolvență în ultimii ani, atât din cauza crizei, cât și din cauza scăderii apetitului românilor pentru lectură. Din acest motiv am creat și o librărie online (www.book-land.ro) care să rămână conectată în permanență la nevoia iubitorilor de carte din fiecare oraș al țării. Cititorii își pot comanda titlurile dorite și prin intermediul acestei librării virtuale. – Este al doilea an de caravană, de periplu prin toată țara. Ce aduce inedit și atractiv acest târg în comparație cu celelalte (Gaudeamus, Bookfest etc.), dar și în raport cu librăriile? Care îi sunt obiectivele principale? – În plus față de celelalte târguri aducem tocmai această noutate, faptul că încercăm să acoperim o mare suprafață din teritoriul țării, să-i urmăm pe toți iubitorii de carte, oriunde s-ar afla. Traseul generos al Caravanei și evenimentele organizate în cadrul târgului, zic eu, fac diferența. Caravana BookLand organizează în fiecare oraș unde poposește multe evenimente artistice și culturale: lecturi publice cu scriitori locali, expoziții de pictură și sculptură, momente artistice realizate de copiii de la școlile populare de artă, de la Palatul Copiilor, de elevi de la liceele de artă, tineri actori de la teatrele de păpuși etc. Iar în raport cu librăriile existente, încercăm prin calitatea și diversitatea titlurilor prezentate să facem această diferență. Pe parcursul Caravanei BookLand prin țară, am avut ocazia de a cunoaște oameni minunați, dornici să ne ajute în demersul nostru cultural de mediatizare și promovare a cărții. Poeți, prozatori, critici literari, pictori, președinți de filiale ale Uniunii Scriitorilor sau Artiștilor Plastici din România. – Cum vi se pare piața de carte din România? Cum se descurcă editurile în aceste vremuri de restriște? – Piața de carte din România este insuficient structurată și valorificată. Este o piață cu potențial, în continuă mișcare, editurile fac eforturi disperate pentru a-și conserva resursele și portofoliul de titluri, pentru a trece cu bine peste această perioadă foarte dificilă din punct de vedere financiar. Din păcate, industria cărții din România nu este la fel de profitabilă ca cea din țările dezvoltate: Germania, Franța, Anglia. Iar criza financiară a atins fără doar și poate și domeniul cărții. Putem spune cu siguranță că piața de carte din România este în declin, și asta se reflectă și în activitatea târgurilor de profil. – În ce orașe ați avut cele mai bune vânzări, cel mai mare succes? – Cel mai mare succes, de departe, l-a reprezentat Brașovul. Într-adevăr este un oraș turistic și asta s-a văzut în numărul foarte mare de vizitatori care au străbătut Piața Sfatului. După Brașov, aș putea să menționez, într-un fel de top, Timișoara, București, Cluj, Constanța. Asta până acum. S-ar putea ca Suceava să răstoarne acest clasament provizoriu. – Desigur, sunt bine-venite evenimentele adiacente târgului de carte: dezbateri culturale, lecturi publice, spectacole ș.a.m.d. Cam câte acțiuni de acest fel au loc într-o stagiune? – Nu am reușit să le număram, mai ales că nu am închis stagiunea 2012, dar cred că de ordinul miilor. – Ce așteptări aveți de la publicul cititor din Suceava? – Avem așteptări mari de la publicul cititor sucevean, pentru că îl considerăm un public cultivat și, cum se spune în fotbal, „sperăm să facem o figură frumoasă”, să satisfacem dorința de cultură și, implicit, de lectură a sucevenilor, sperăm să nu-i dezamăgim. Venim cu peste 9000 de titluri de la peste 70 de edituri, deci o ofertă consistentă de carte, muzică, film și jocuri. Îi așteptăm pe book-landerii suceveni la Iulius Mall, de marți, 16 octombrie, până duminică, 28 octombrie, cu promoții, concursuri, evenimente culturale, momente artistice și multe alte surprize.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: