Sâmbătă, în fața Prefecturii

Prima expoziție de mașini retro la Suceava

> Autoturismele Dacia 1300, Dacia 1100, Trabant și IMS ale unor colecționari vor trezi publicului nostalgia șofatului de acum 30 – 40 de ani
 

Sucevenii vor avea ocazia unui remember special sâmbătă, după ora 11. Iubitorii de mașini retro, dar și cei doar curioși vor putea să admire și poate să-și reconsidere respectul față mașinile cu care circulau părinții și bunicii lor, mașini în parte uitate de majoritatea conducătorilor auto și… pietonilor, dar devenite pasiune pentru colecționari. Pentru prima dată în istoria modernă a municipiului Suceava va avea loc sâmbătă, 20 octombrie, în parcarea din fața Palatului Administrativ, o expoziție de „bătrâne doamne” pe patru roți, numită „Retro parada toamnei”. Vor fi expuse cel puțin 10 autoturisme (posibil și mai multe, dacă toți proprietarii vor da curs invitației), mărcile Dacia 1300, Dacia 1100, Trabant și IMS, toate în perfectă stare de funcționare, din colecțiile câtorva pasionați din județ. Dănuț Crainiciuc expune „prințesele” Dacia 1300 Dintre mașinile ce vor putea fi admirate sâmbătă nu vor lipsi „prințesele” lui Dănuț Crainiciuc, cinci Dacii 1300 din colecția suceveanului, unul dintre cei mai împătimiți colecționari ai acestei mărci auto din țară. Mașinile lui, fabricate în 1969, 1970, 1971 și 1978, toate „boboc” cum îi place să spună când e vorba de starea lor tehnică, au fiecare în parte atestat de mașini istorice, dar niciodată n-au fost expuse laolaltă pentru publicului larg, deși suceveanul le-a restaurat, întreținut și colecționat de mai bine de 20 de ani. Pentru a arăta de ce este în stare o mașină făcută în România în urmă cu 43 de ani, Dănuț Crainiciuc și soția sa Irina au făcut vara aceasta un drum de circa 7000 km cu cea mai veche Dacie din colecție, cea de-a 90-a mașină ieșită pe porțile Uzinei Auto Pitești în 1969. Pe drumurile patriei, ale Ungariei, Austriei, Italiei, Belgiei, Angliei, Franței, Dacia românească a fost salutată de partenerii din trafic, iar la expozițiile și paradele auto la care a participat în mai multe țări, alături de alte „surori” Renault, a fost admirată și lăudată de cunoscători. Pe tot parcursul călătoriei, autoturismul, ce conține doar piese originale, fiind extrem de bine întreținut, s-a comportat ireproșabil. Trabantul – subiect de bancuri acum 30 de ani, mașină de colecție în prezent Cât a rulat pe străzi, Trabantul a fost deseori motiv de bancuri printre șoferi, deși a fost una dintre cele mai credincioase mașini, ușor de condus și foarte economică. Acest autoturism era, în urmă cu peste 30 de ani, singurul pe care puteau fi ușor adaptate mecanisme specifice persoanelor cu handicap și, chiar dacă nu depășea mai mult de 70 km/oră, era considerat a fi foarte „îndemânos” – simplu de condus și simplu de reparat, uneori chiar în spatele blocului. Câte bancuri și câte miștouri nu s-au făcut pe seama Trabantului căruia i se spunea ba „scrumieră de Mercedes”, ba „rucsac”, ba „mașină pe viață” (pentru că după o vreme era foarte greu de vândut)! Mașina cu caroserie parcă din carton presat, dar totuși rezistentă, făcută în Germania Democrată, a fost însă cu adevărat prețuită abia după ce nu s-a mai produs, după anul 1991. Iar posesorii de astăzi ai acestor autoturisme ce se mai zăresc rulând pe străzi circulă cu ele cu mândrie nedisimulată. Unul dintre acești șoferi este și Viorel Romaniuc, un sucevean din cartierul Burdujeni, posesor a 5 autoturisme Trabant, unul dintre ele decapotabil, ce va putea fi admirat, probabil, sâmbătă, la „Retro parada toamnei”.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: