Zilele educației nonformale la Suceava

În cadrul Zilelor educației nonformale, la sfârșitul săptămânii trecute au avut loc două evenimente importante pentru învățământul sucevean.
 

Pe 28 septembrie s­a desfășurat consfătuirea anuală pe teme de educație permanentă, iar pe 29 septembrie, consfătuirea anuală a cadrelor didactice de la Palatul Copiilor Suceava și de la cluburile copiilor din județ. Cu aceste ocazii s-a făcut public raportul activității educative școlare și extrașcolare, a fost supus atenției bilanțul programului „Școala Altfel”, au fost stabilite direcțiile strategice ale activității educative pentru anul școlar 2012-2013, Regulamentul de organizare și funcționare a Consiliului Național al Elevilor, oferta de formare (programe educative) pentru acest an școlar, programe și proiecte din C.A.E.N. al M.E.C.T.S. Educația permanentă se consideră a fi o direcție de dezvoltare a personalității care valorifică dimensiunile și formele educației pe tot parcursul existenței umane, principiu pe care se bazează organizarea globală a sistemului educațional, necesitate a societății contemporane. Referitor la activitatea cluburilor copiilor și a Palatului Copiilor Suceava, Tatiana Vîntur, inspector de specialitate educație permanentă al IȘJ Suceava, evidențiind că rolul acestor instituții în care copiii desfășoară activități extrașcolare este definitoriu în descoperirea aptitudinilor, a talentelor acestora. “Este locul în care copilul vine cu drag, desfășoară activități extrașcolare, în completarea celor de la școală, și unde de obicei se obțin rezultate deosebite, ca o încununare a muncii depuse de copii și de cadrele didactice coordonatoare”. Am aflat că profesionalizarea în educație nonformală s-a concretizat prin implementarea proiectelor de formare profesională Leonardo da Vinci „Pregătirea formatorilor în scopul dobândirii de competențe în domeniul educației nonformale” (FnonF) – Sevilla și „Metode și strategii europene pentru dezvoltarea competențelor cheie în mediul nonformal” – Valencia, care au avut grup țintă formatori în consiliere și orientare, directori, inspectori, profesori. Ni s-a precizat că experiența acumulată în programe și proiecte „se regăsește ca valoare adăugată în actul educațional și transferul experienței din domeniul formal și informal în cel nonformal”. S-a mai arătat că aceste competențe dobândite de elevi în mediul formal și nonformal sunt evaluate și recunoscute în cadrul concursurilor extrașcolare. De remarcat că numărul premiilor și al distincțiilor obținute de copiii suceveni, participanți la activitățile extrașcolare, a crescut, „dovadă a preocupării cadrelor didactice și a implicării copiilor în aceste activități”.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: