PSD Suceava 2020

Suferind de anemie

Un elev din Rădășeni a leșinat la proba de matematică de la evaluarea națională

 

> El nu va mai repeta proba, fiindcă părinții nu vor să-l mai supună încă unui efort suplimentar
Un candidat de la Școala Rădășeni a leșinat ieri la proba de matematică a evaluării naționale la clasa a VIII-a, el fiind ulterior transportat de urgență la Spitalul Municipal Fălticeni, unde a și fost internat. Potrivit purtătoarei de cuvânt a Inspectoratului Școlar Județean Suceava, insp. Laura Hacman, din declarațiile conducerii școlii de la Rădășeni reiese că băiatul era cunoscut ca având probleme vechi de anemie. El a ieșit din clasă pe la ora 10, scrisese ceva din subiecte, iar părinții au fost întrebați dacă vor să reia proba în condiții speciale. Au refuzat, motivând că elevul nu mai e în stare de un efort în plus. La proba de matematică au fost prezenți 6924 de elevi suceveni, 135 absentând. Subiectele n-au constituit o problemă pentru majoritatea elevilor, dat fiind entuziasmul cu care au ieșit ieri din sălile de examen. „Chiar nu mă așteptam să fie așa simplu, cred că am făcut de 9,50-10”, ne a spus o candidată de la Școala Generală Nr. 3. Elevii au avut de rezolvat trei subiecte cu mai multe subpuncte, gradul de dificultate al acestora crescând treptat. Astfel, la subiectul I, absolvenții au avut de efectuat un calcul simplu și o medie aritmetică. De asemenea, trebuiau să afle perimetrul unui romb, aria totală a unui cub și să citească un grafic. Primul subpunct de la subiectul al II-lea le cerea să deseneze o piramidă patrulateră, iar al doilea, să calculeze o medie geometrică. De asemenea, absolvenților de clasa a VIII-a li s-a cerut să efectueze exerciții cu funcții și să calculeze o expresie, precum și să rezolve o problemă. La subiectul al III-lea, ei au primit două probleme, una de geometrie în spațiu și una de geometrie plană. Toți și-au calculat la ieșirea din examen notele după bareme, după opiniilor lor majoritatea notelor de la matematică urmând a fi de la 7,50 în sus. Ministrul educației recunoaște că unul din subiectele de la română a fost „ambiguu”. Dar nu schimbă baremul de notare La matematică, niciun subiect nu le-a pus candidaților probleme, așa cum s-a întâmplat la proba de română, după care mai mulți părinți și elevi din țară au lansat către MECT o petiție online, în care se solicită „revizuirea baremului de la subiectul II.A.3”, considerându-l greșit. Subiectul respectiv cerea elevilor să identifice tipul propoziției subordonate din fraza „Ceea ce mă jenează este dificultatea răsfoirii”, ei având de ales între atributivă, predicativă sau subiectivă. Potrivit profesorilor care au elaborat subiectul și baremul de corectare, propoziția era subiectivă. “Solicitam revizuirea de urgență a baremului aprobat, în sensul punctării ca și corecte (sic! – n.n.) atât a variantei C. «propoziție subiectivă», cât și a variantei B. «propoziție predicativă», cer părinții. Ei și-au motivat solicitarea expunând opiniile diferite a doi profesori de română: potrivit unuia propoziția e subiectivă, celălalt precizând că e predicativă, dacă se schimbă topica. Potrivit unui profesor de limba română sucevean, care face parte dintre evaluatori, răspunsul corect și conform baremului era „propoziție subiectivă”, fiindcă trebuie respectată „topica firească a limbii române – subiect plus predicat” și nu invers. „Cei care au spus că propoziția e predicativă au schimbat ordinea, or ea trebuia păstrată, fiindcă e cea firească” a spus profesorul respectiv. La rândul său, insp. Hacman a precizat că evaluarea lucrărilor la română s-a realizat, în cele 11 centre de corectură din județ, în conformitate cu baremele transmise de Ministerul Educației. Ministrul educației, Liviu Pop, n-a acceptat cererea părinților dar a declarat, totuși, că „unul din subiecte este formulat ambiguu”, după ce s-a consultat cu 90% din inspectorii de limba română din IȘJ-uri. El a spus că baremul de evaluare „nu va fi revizuit pentru că, din punctul de vedere al specialiștilor, este corect”. Ministrul estimează că „nu vor fi probleme în privința notării” și „admiterea elevilor în clasa a IX-a nu va avea de suferit”, chiar dacă evaluarea se face conform baremului de notare respectiv. El a adăugat că subiectele și baremele de evaluare erau deja finalizate la preluarea mandatului, modificarea lor presupunând declanșarea unei proceduri legale a cărei durată e de 6 luni. Matematica este ultima probă a examenului de evaluare națională, rezultatele urmând a fi afișate vineri.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: