Recrutorii de forță de muncă în străinătate vor români având „cazierul” de călătorie curat

Autoritățile sucevene au fost des consultate în acest an de agențiile care recrutează forță de muncă în străinătate cu privire la cât de curat este „cazierul” de călătorie al românilor ce au solicitat plasarea la muncă în țări europene.
 

În acest context, Serviciul Pașapoarte Suceava informează că a eliberat în 3 luni circa 380 de adeverințe care atestă sau infirmă existența limitărilor dreptului la liberă circulație în străinătate pentru tot atâția cetățeni ai județului. Pe de altă parte, pentru zeci de persoane s-a impus în acest an popreală pe călătoriile în afara țării, pentru că au avut diferite confruntări cu justiția română. Instanțele de judecată au trimis Serviciului Pașapoarte solicitări privind suspendarea temporară a documentelor de călătorie pentru 194 de suceveni. O informare a Serviciului Pașapoarte Suceava arată că tot mai mulți suceveni aflați la muncă în străinătate descoperă că-și pot actualiza pașapoartele fără să mai vină acasă. Sute de persoane au profitat de faptul că pot solicita autorităților locale eliberarea documentului de călătorie apelând online, prin misiunile diplomatice în țările în care au rezidență. Astfel au procedat în primul trimestru al acestui an aproape 1280 de suceveni, cu circa 20% mai mulți față de perioada similară a anului trecut. În total, în lunile ianuarie, februarie și martie 2012, Serviciul Pașapoarte Suceava a primit peste 6500 de cereri de eliberare de pașapoarte, majoritatea fiind totuși preluate „la ghișeu”. Dacă până cu puțin timp în urmă pașapoartele temporare, cele cu valabilitatea de 1 an, erau preferatele solicitanților, acestea încep să piardă teren în favoarea celor electronice, puțin mai scumpe, dar cu o valabilitate de 5 ani. „Informăm permanent cetățenii români că se pot adresa tuturor misiunilor diplomatice și oficiilor consulare ale României în străinătate (dotate cu echipamente informatice) pentru a depune cereri de eliberare a pașapoartelor, aspect care ar conduce la evitarea aglomerației din timpul verii”, a transmis șeful Serviciului Pașapoarte, cms.-șef. Angela Irimia, anticipând nebunia de la ghișeu din lunile de vară, când instituția își triplează volumul de muncă din cauza solicitărilor sucevenilor ce se întorc acasă și își refac documentele de călătorie.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: