Denivelarea podului de peste Suceava, afectat de viituri, va fi umplută cu asfalt

> Deși unul dintre piloni a necesitat intervenții de consolidare, proiectantul susține că volumul suplimentar de adaos nu va afecta structura de rezistență a obiectivului > Cu toate că pare mai facilă, noua soluție va utiliza aceleași fonduri ca și varianta ridicării întregii căi de rulare la nivelul inițial
 

Proiectantul a dat varianta finală pentru cea de-a doua etapă de consolidare a podului de peste râul Suceava, grav afectat de viiturile din vara lui 2010, a anunțat, ieri, primarul municipiului Suceava, Ion Lungu. Edilul-șef a declarat că a fost abandonată strategia de aliniere la nivelul inițial a căii de rulare „lăsate”, înălța-rea acesteia urmând a se face prin umplere. Lungu spune că proiectantul și arhitecții au optat pentru această soluție, structura de rezistență a podului permițând această încărcare „cu asfalt suplimentar”. El informează că, deocamdată, circulația nu va fi afectată, întrucât intervențiile vor debuta cu lucrări auxiliare. Pe parcurs, concomitent cu unele restricțiile de trafic, se va prefera lucrul de după-amiază sau pe timpul nopții. „Se va începe cu partea de jos, respectiv cu acele consolidări laterale. Unele dintre ele au fost făcute și anul trecut, dar mai sunt tencuieli și alte lucrări auxiliare. Am atras atenția foarte ferm pentru ca, atunci când vom demara lucrările efective la căile de rulare de pe pod, să fie stabilite, împreună cu Poliția Rutieră, eventualele restricții de circulație. După mine, lucrările ar trebui făcute pe timp de noapte sau după-amiaza, atunci când traficul este mai redus”, reliefează șeful administrativului municipal. Lungu spune că nu se știe dacă noua soluție este una mai avantajoasă financiar, însă, cu siguranță, aceasta are darul de nu a fi de complexitatea celei dintâi. „Pentru aducerea la nivel nu mai sunt necesare macarale de mare tonaj, greu deplasabile, care necesitau montaj îndelungat și special. Poate, doar și din acest punct de vedere, costurile pot fi mai reduse”, a conchis Ion Lungu. Lucrările de reparații la podul rutier de peste râul Suceava, amenajare care face legătura între cartierul Burdujeni și centrul reședinței de județ, au demarat pe 17 octombrie 2010, prima etapă încheindu-se în martie 2011. Constructorul a fost SCCF Group Colas Iași, cea de-a doua etapă a intervențiilor fiind prevăzută, inițial, a începe în primăvara anului trecut. Aceste din urmă lucrări trebuiau să includă, printre altele, consolidarea infrastructurii și alinierea la calea de rulare a porțiunii încovoiate a podului. Pentru prima etapă, de reparare a pilonului înclinat, s-au cheltuit circa 37 de milioane de lei (aproape 1 milion de euro). Potrivit declarațiilor de la acea vreme ale primarului Ion Lungu, cea de-a doua etapă ar fi urmat să coste tot în jur de 1 milion de euro.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: