E.ON Gaz, mai ceva ca râia

> De 5 luni, un bătrân din Bucșoaia încearcă debranșarea oficială de la rețeaua de gaz > Vasile Grigoraș a trecut din nou la lemne din cauza facturilor prea mari > “Trebuie să mă împac cu gândul că voi primi plicurile de la E.ON până mor?”, s-a întrebat octogenarul
Rezilierea unui contract cu furnizorul de utilități care este E.ON Gaz pare o procedură dacă nu imposibilă, cel puțin extraordinar de anevoioasă. La această concluzie a ajuns Vasile Grigoraș, un bătrân în vârstă de 85 de ani din Bucșoaia, care încearcă de vreo 5 luni să renunțe, cu acte în regulă, la serviciile furnizorului de gaz metan. El este singur și bătrân, abia merge până la ușa casei, iar un drum la Suceava la sediu E.ON Gaz este, în ce-l privește, la fel de posibil ca o călătorie pe Lună. Cum o adevărată minune ar fi și situația inversă, ca vreun picior de angajat al furnizorului de gaz să apară prin Bucșoaia, situație care pare fără speranță.
 

Vasile Grigoraș

A închis robinetul de gaz din cauza facturilor prea mari Vasile Grigoraș a luat hotărârea debranșării de la rețeaua de gaz speriat fiind de facturile din primul trimestru al acestui an, ce însumau mai bine de 1000 de lei. Suma reprezenta contravaloarea gazului consumat într-un unic punct de consum din casă, un arzător într-o sobă cu plită ce încălzea două camere. Șocat de facturile la gaz a fost omul și în 2010, când, în conformitate cu istoricul consumurilor lunare preestimate trecute greșit în contract, mult mai mari decât consuma în realitate, bătrânul Grigoraș plătea, până la regularizare, sume foarte mari. Foarte adevărat că, la aceeași regularizare, socotelile reveneau la normal, dar din luna următoare facturile la gaz îi „uscau” din nou pensia. Bazat pe experiența din 2010, la încheierea contractului cu E.ON Gaz de la începutul acestui an omul și-a preestimat consumuri mai mici decât în 2010 și mult mai aproape de cantitatea de gaz metan pe care o consuma de altfel, și credea că treburile s-au rezolvat. Măsură ce s-a dovedit însă inutilă, pentru că în primul trimestru din 2011 un singur punct de consum l-a costat pe bătrânul din Bucșoaia, după cum aminteam, peste 1000 de lei. Drept urmare, el a spus „stop”, a închis robinetul de gaz și a băgat din nou lemne în sobă. „Când am adunat valoarea a 2-3 facturi și am văzut că depășesc 1000 de lei, am spus gata, e prea mult. Am făcut scrisoare către E.ON în care am anunțat că mă autosuspend în calitate de consumator din data de 1 iunie, dată de la care am trecut din nou pe lemne. Am fost mecanic, am știut să închid gazul, am scos arzătorul din sobă, am tăiat conducta și din iunie eu nu mai consum gaz deloc. Credeți ca a venit cineva să vadă ce fac? Credeți că a venit cineva să se uite la contor, să aducă vreun act prin care să se parafeze deconectarea? Nu te bagă în seamă. Nimeni…. de 5 luni. Am trimis două corespondențe la E.ON, am luat legătura cu ei și telefonic, dar tot nimic.” „Dacă tu nu ne vrei, noi te vrem” În cele 5 luni de „neconsum”, facturile E.ON Gaz au continuat să vină la poarta lui Vasile Grigoraș cu regularitate de ceasornic. Sunt facturi cu „ – “ sau cu „+”, pe care bătrânul nu le înțelege, dar de care ar vrea să scape o dată pentru totdeauna. „Dacă tu nu ne vrei, noi te vrem”, par a declara pe mutește peticele de hârtie, veșnici mesageri ai furnizorului de gaz, prezent lună de lună, la datorie, cu situația debitelor restante. Conform ultimei facturi de regularizare, venită în data de 3 octombrie, consumul lunar de gaz al bătrânului Grigoraș este într-adevăr „0”, valoarea ei fiind de minus 35,60 lei. Sold de plată însă, Vasile Grigoraș tot are ceva, vreo 102 lei, socotiți, culmea, pe perioada 2 iulie – 3 octombrie, când el nu mai consuma gaz deloc! Se pare că omul „târâie” o niște penalități de 100 lei din perioada 22 iulie – 22 august, plus câte 18,74 lei pe perioadele august – septembrie și septembrie – octombrie (probabil un soi de abonament lunar), minus cei peste 35 de lei (regularizarea), sume din care rezultă în final cei 102 lei încă de achitat. „O să-i plătesc și pe ăștia, că nu-s un capăt de lume. Dar asta e o garanție că după aceea nu mai vin facturi? Oare va veni careva să ia contorul, să facă debranșarea, să rezilieze contractul? Ori trebuie să mă împac cu gândul că voi primi plicurile de la E.ON până mor?”, s-a întrebat, la final, bătrânul Grigoraș.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: