Centura ocolitoare a Sucevei țipă după fonduri

> Banii au fost aprobați într-o ultimă rectificare bugetară, însă, din cauza birocrației, sumele suplimentare încă nu fuseseră disponibilizate > Aceasta, după ce sumele prevăzute pe 2011 se epuizaseră încă de la jumătatea lui iulie, iar constructorii își puneau problema încetării execuției > Pentru a evita întârzierile provocate de neefectuarea exproprierilor, constructorii au închiriat terenurile pe care sunt ridicate podurile de pe traseu
De astăzi, execuția la centura de ocolire a municipiului Suceava ar putea înceta și asta deoarece – potrivit constructorilor din teren – banii alocați pe 2011 au fost consumați încă din urmă cu o lună și jumătate. Surse de pe șantiere ne-au declarat că, la ultima rectificare din acest an a bugetului de stat, fondurile pentru continuarea intervențiilor de la ruta ocolitoare a municipiului Suceava au fost suplimentate, însă, se pare că acestea s-au împotmolit undeva pe traseul procedurilor birocratice de la Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR).
 

De altfel, la mijlocul lunii iulie, Ștefan Hanganu, directorul constructorului Grup Colas Iași, punea în vedere faptul că firma va lucra fără bani până la finele lui august, data la care, potrivit promisiunilor oficialilor, Ministerul Transporturilor trebuia să vină cu încă 40 de milioane de lei. Tot atunci, Hanganu reliefa că execuția are o întârziere de circa 1 an, printre cauzele nerespectării graficului numărându-se inclusiv bătăile de cap date de alunecările de teren, cât și cele legate de exproprierea terenurilor proprietarilor din Șcheia. Antreprenorul general al lucrărilor este SCCF Grup Colas Iași, grupul de șantiere de la inelul ocolitor incluzând componentele de poduri, elevație de poduri, infrastructură poduri și drumuri. În comuna Șcheia, cei care dețin terenurile continuă să se opună accesului constructorilor de la drumuri Zilele trecute, executanții sperau la o deblocare cât mai rapidă a fondurilor, dar, chiar și în aceste circumstanțe, pe unele fronturi de lucru se intervenea cu spor. La Pătrăuți, în preajma confluenței deja asfaltate a inelului ocolitor cu DE 85, drum european care duce la punctul de frontieră Siret, buldozerele tasau pământul de la infrastructura porțiunii rutiere care face legătura cu apeductul în construire de la Mihoveni. „Tasăm pământul, punem balastul, după care trecem la bretele și după aceea la asfaltare”, ne-au lămurit muncitorii de pe șantierul pătrăuțean de drumuri. Puțin mai încolo, suprastructura apeductului 14 de peste râul Suceava este dată gata, la fel și jumătate din pragul de fund de pe cursul apei. Responsabilii de pe șantier au precizat că „lansatorul” din zonă este mutat la podul de peste pârâul Mihoveni, din imediata apropiere, din totalul podurilor de pe ruta ocolitoare neatacate rămânând doar cele cu numerele 9 și 10. Așa se face că, în ciuda nerezolvării problemei exproprierilor de pe teritoriul comunei Șcheia, treaba la poduri merge bine. Aceasta și grație adoptării unei soluții provizorii, aceea a închirierii temporare a suprafețelor cu pricina. „De la pârâul Mihoveni și până în zona Moara, exproprierile sunt zero. Noi, la poduri am rezolvat problema, în sensul că eu, personal, am căutat cetățenii și am închiriat terenurile. O parte dintre lucrări au fost deja făcute, urmând a fi plătită chirie către proprietari, până la finalizarea exproprierilor”, a declarat Ștefan Csillag, șef de șantier la fundații poduri. Nu același lucru se poate spune și despre intervențiile la amenajarea șoselei ocolitoare care va străbate comuna Șcheia, cei care dețin terenurile continuând să se opună accesului constructorilor. În ceea ce privește frontul de la Moara, finalizate sunt apeductele de la Hagigadar și de lângă drumul care merge în comună. Conform unor informații, cu ceva zile în urmă pe acest traseu se săpau doar șanțurile. Primarul Lungu anunța că, anul acesta, o bună parte a centurii va fi terminată La finele lui iunie, primarul Ion Lungu anunța că o parte a investiției ar putea fi dată gata la finele lui 2011. De asemenea edilul-șef sucevean preciza că, potrivit unui comunicat al Ministerului Transporturilor, înspre lucrările de la inelul ocolitor al Sucevei a mai fost orientată o sumă de 6 milioane de euro, de la începutul lucrărilor disponibilizate fiind circa 30 de milioane de euro din totalul de 67 de milioane de euro. Varianta de ocolire a urbei reședință de județ are o lungime de 13,2 km și va prelua traficul de pe DE 85 pe traseul Moara – Șcheia – Mihoveni – Pătrăuți – Siret, precum și cel de pe DN 576 dinspre Vatra Dornei, spre frontiera cu Ucraina. Valoarea proiectului este de 67 de milioane de euro, sumă suportată în întregime de Ministerul Transporturilor. Carosabilul cu două benzi va avea o lățime de 7 metri și va permite o viteză de circulație de 80 km/oră. Pe traseul ocolitor vor fi construite, printre altele, 3 viaducte, de 384,5 metri, 295,5 metri și, respectiv, de 249,5 metri. La final funcționale vor fi și mai multe apeducte și poduri, dintre care cel mai important este cel de pe râul Suceava, în zona Mihoveni.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: