Mystery shopping-ul: o activitate care vă aduce bani în plus

„Căutăm clienți misterioși, cumpărători sub acoperire, clienți falși, mystery shopper, clienți spion, secret shopper…”. Câți dintre dvs. nu ați văzut astfel de anunțuri postate pe site-urile cu oferte de locuri de muncă și câți dintre dvs. nu v-ați întrebat măcar o dată ce face un client misterios?
 

Ce face un client misterios? A fi client misterios este o activitate amuzantă, interesantă, de timp liber și care aduce venituri suplimentare celor care o practică, pe lângă ocupația de bază. Clientul misterios vizitează diverse magazine, joacă rolul unui client real interesat de achiziția unor produse sau servicii, dar pe parcursul vizitei evaluează angajații și aspectul magazinului. După vizită completează un raport, oferind informații despre vizita realizată. Partea amuzantă și interesantă este că primește un scenariu, în baza căruia este pus în diverse situații de cumpărare. Scenariile sunt simple. De exemplu, clientul misterios poate să se cazeze o noapte la hotel. Pe lângă faptul că urmărește modul în care se comportă personalul, este atent și dacă în cameră așternuturile sunt curate, dacă instalațiile sanitare funcționează, dacă există săpun și prosoape la baie etc. În general, rămâne la latitudinea clientului misterios să-și aleagă ora când dorește să viziteze locația. Însă sunt proiecte unde i se impune să meargă la o anumită oră, într-o anumită zi. Clientul misterios nu este obligat să accepte toate ofertele. Dar s-ar putea să primească mai multe misiuni dacă este flexibil încă de la început. Pentru a avea siguranță că clientul misterios își face treaba, el trebuie să cumpere un produs și să păstreze bonul, pentru a demonstra că a fost acolo, atunci. În plus, în chestionarul pe care-l completează trebuie să descrie exact cum s-a desfășurat discuția cu angajatul. Sunt misiuni în care clientul misterios trebuie să înregistreze audio conversația avută cu angajat. Cine are nevoie de un client misterios? Firmele care apelează la clienții misterioși sunt lanțurile de supermarketuri, mall-urile, băncile, firmele de închiriat mașini, lanțurile hoteliere, restaurantele, clinicile particulare. Pe lângă beneficiile financiare, clientul misterios poate fi răsplătit, în funcție de proiect, și cu o masă la restaurant sau cu o consultație gratuită, dacă este desemnat să facă o vizită la un restaurant sau la o clinică particulară. Cine poate fi client misterios? Oricine poate fi client misterios, dacă are spirit de observație dezvoltat, dacă are o memorie bună, capacitatea de a respecta deadline-urile, acces permanent la internet și cunoștințe de bază în utilizarea calculatorului. În România, ofertele financiare pentru realizarea unor vizite de mystery shopping sunt cuprinse între 15 și 50 lei (sau chiar mai mult) pentru fiecare vizită realizată. În cadrul unui proiect obișnuit, implicarea clienților misterioși este de aproximativ 3 ore, aici intrând partea de pregătire a vizitei, studierea cu atenție a materialelor de pregătire, realizarea vizitei propriu-zise, completarea și transmiterea raportului către firma de mystery shopping. Oferte de angajare găsiți pe site-urile de recrutare, iar pe Facebook puteți afla pagini dedicate clienților misterioși. În România, primele firme de mystery shopping au apărut în anul 2004, în timp ce în SUA această meserie se practică din anii ’40, exis-tând chiar și asociații ale clienților misterioși profesioniști. Scopul mystery shoppingului este de a îmbunătăți serviciile pe care o firmă le oferă clienților săi. În urma studiului, firma angajatoare identifică minusurile din servire și decide ce măsuri trebuie luate: dacă este nevoie de cursuri de perfecționare în rândul angajaților, dacă este nevoie de o mai bună organizare a produselor în magazin sau de o schimbare a etichetelor cu prețuri pentru o mai bună vizibilitate etc. (RALUCA TRIPA)

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: