PSD Suceava 2020

60.000 dintre apelurile la “112” au fost false sau abuzive

> Doar ceva peste 20% dintre apelările sucevenilor la Numărul Unic de Urgență au necesitat intervenția Ambulanței, Poliției, Pompierilor, SMURD sau Jandarmeriei > 334 suceveni au fost identificați de poliție și sancționați pentru că „s-au jucat” sunând la “112”
 

Peste 80.400 de suceveni au apelat, în lunile aprilie, mai și iunie, Numărul Unic de Urgență “112”. Conform statisticii transmise de Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS), problema cea mare este că din aceste zeci de apeluri telefonice cu care au avut de-a face operatoarele doar aproape 16.400 au fost apeluri reale. Restul de circa 60.000 nu au fost decât apeluri considerate false și abuzive, adică timp pierdut și linii telefonice ținute ocupate de copii, tineri, bolnavi psihici, apeluri date de pe telefoane mobile cu cartelă prepay, în ideea (greșită) că acestea n-ar putea fi identificate. Dar STS nu e degeaba STS, astfel că cercetările polițiștilor au dus la identificarea, în trimestrul I, a 146 de suceveni și a încă 188 în trimestrul II nărăviți în a da apeluri false și abuzive la “112”, apeluri pentru care au fost sancționați conform legii. Deloc lăudabil este că județul Suceava este unul dintre foarte puținele județe din țară în care multă lume se mai joacă încă telefonând la “112” și suportă consecințele acestei contravenții. După Dâmbovița (553) și Gorj (518), Suceava ocupă, în statisticile STS, locul 3 după numărul de contravenții săvârșite prin apelarea în fals sau abuziv la “112”. După noi, la mare distanță se mai află doar județul Caraș Severin, cu doar 183 de sancțiuni aplicate „glumeților”, restul localităților din România având lunar câte 2-4, până la 15 sancțiuni aplicate de polițiști, sancțiuni generate de apelurile eronate la telefonul european de urgență. “Multe persoane sună fără a avea o urgență, adresează injurii operatoarelor, râd, pun muzică sau nu vorbesc. Se solicită informații despre numere de telefon, se cere legătura cu diverse instituții sau persoane publice ori se solicită sfaturi medicale. Autoritățile fac apel la cei care sună abuziv, să nu încarce inutil liniile de urgență 112, întrucât un apel fals poate duce la pierderea unei vieți. La 112 se sună doar atunci când există cu adevărat o urgență”, ne-a comunicat col. Adrian Fulea, purtător de cuvânt al STS. Revenind la apelurile reale, din cele circa 16.400, aproape 45% au fost direcționate către Ambulanță, cam 31% către Poliție, către Pompieri, SMURD – aprox. 24%, iar către Jandarmerie – 0,65%. Sistemul Unic pentru Apeluri de Urgență 112 a devenit utilizabil în toată țara în anul 2005. De atunci, campania referitoare la acest serviciu a fost continuă, atât pentru stoparea apelării lui „în fals”, cât mai ales pentru utilizarea lui, chiar și de către copii, atunci când situația o cere. “Numărul unic pentru apeluri de urgență trebuie folosit atunci când este necesară intervenția agențiilor specializate de intervenție, pentru asigurarea asistenței imediate în situații în care este periclitată viața, integritatea sau sănătatea cetățeanului, ordinea publică, proprietatea publică sau privată ori mediul”, a specificat, încă o dată, col. Adrian Fulea.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: