„Chiar și un copil de 1,5-2 ani poate să învețe lucruri legate de igiena sanitară și alte lucruri utile pentru viitor”

➢ a declarat la Suceava ministrul Daniel Funeriu, accentuând pe ideea introducerii de personal didactic în creșe
 

Daniel FUNERIU

În noul an școlar 2011-2012, obiectivul principal al Ministerului Educației va fi „un număr cât mai mic de copii în învățământul simultan de la nivel gimnazial”, a declarat, recent, la Suceava, ministrul Daniel Funeriu. „Învățământul simultan nu face bine elevilor”, a declarat ministrul la Gala olimpicilor suceveni. O declarație asemănătoare legată de învățământul simultan a fost dată de ministrul educației și vara trecută, cu prilejul vizitei făcute la Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă „Sf. Andrei” Gura Humorului, atunci când a spus că „rolul optimizării rețelei școlare este să minimizăm numărul de copii care învață la simultan, să avem școli care au efective pe care le pot gestiona și să avem un număr cât mai mic de școli cu un număr nefiresc de mic de copii”. Potrivit datelor IȘJ, în anul școlar 2009-2010, din cele 920 școli existente în județ, existau 231 de școli primare și 11 gimnaziale cu învățământ simultan. În anul școlar trecut, învățământul preuniversitar sucevean, în special ciclul primar, a fost „scuturat” de clase la simultan, din cele 37 de școli primare desființate majoritatea având o astfel de formă de învățământ. Reamintim, în acest context, și scandalul de la Școala Poieni-Solca din toamna trecută, când părinții elevilor s-au opus desființării acelei școli cu învățământ simultan. De altfel, și șeful IȘJ Suceava, Petru Carcalete, a susținut la vremea respectivă ideea potrivit căreia “calitatea învățământului simultan lasă mult de dorit” și că nu se poate ca astfel de școli să funcționeze legal. Un alt obiectiv al ministerului pentru anul viitor, prins de altfel și ca prevedere în noua Lege a educației, care se va aplica de la anul, dar și în Legea creșelor, este introducerea de personal didactic la creșe, întrucât educația timpurie trebuie introdusă și în perioada antepreșcolară. „Personalul trebuie să fie specializat nu doar în îngrijire, ci și în elemente de educație. Chiar și un copil de 1,5-2 ani poate să învețe lucruri legate de igiena sanitară și alte lucruri utile pentru viitor”, a spus ministrul.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: