Din cauza unor nereguli depistate de Casa de Asigurări de Sănătate la unii medici

Venituri diminuate cu aproape 32.000 lei

Controalele efectuate de către inspectorii Biroului Control al Casei de Asigurări de Sănătate (CAS) Suceava de la începutul anului și până acum nu au relevat nereguli privind corespondența între serviciile solicitate pentru decontare și cele efectuate în mod real decât la trei furnizori de servicii medicale, un medic stomatolog și două farmacii.
 

Potrivit CAS Suceava, medicul stomatolog a raportat nejustificat servicii medicale, existând o neconcordanță între tipul serviciilor înregistrate în evidența primară și cel din centralizatorul serviciilor medicale raportate și decontate de CAS. Acum el trebuie să dea înapoi 156,62 lei, la care se adaugă majorări în cuantum de 15,16 lei. Două farmacii cu care CAS are contract nu și-au respectat obligația de a verifica prescripțiile medicale, care trebuie să cuprindă date obligatorii, furnizorii raportând eronat în format electronic, în sistem SIUI, datele înscrise în formularele de prescripții medicale. În aceste cazuri CAS a cerut restituirea sumelor încasate necuvenit, în total de 4.508,68 lei, cu tot cu majorări. Reamintim că ministrul sănătății Cseke Attila a cerut caselor de asigurări de sănătate o situație exactă cu controalele efectuate la furnizorii de servicii medicale și măsurile dispuse în cazul depistării unor nereguli, pentru a vedea dacă există discrepanțe între serviciile contractate și cele efectuate în realitate, având suspiciunea că se raportează servicii în mod eronat. Amendat cu 5000 de lei pentru că nu a eliberat corect certificatul medical CAS a mai depistat și nereguli privind modul de acordare a serviciilor medicale și de respectare a clauzelor contractuale. Astfel 5 medici de familie au fost sancționați cu avertisment pentru că nu au respectat prevederile legii în eliberarea unor certificate medicale, iar un alt medic de familie a primit o amendă de 5000 de lei pentru aceeași neregulă: eliberarea unor certificate de concediu medical fără respectarea prevederilor din actele normative în vigoare. Alți trei medici de familie au fost sancționați prin diminuarea cu 10% a valorii minim garantate a punctului per ca-pita, unul fiindcă nu și-a respectat programul de lucru, iar doi medici întrucât nu au completat corect și la zi formularele utilizate în sistemul asigurărilor sociale de sănătate, măsura dispusă, pentru fiecare medic, fiind diminuarea valorii minim garantate a unui punct “per capita” pentru lunile în care nu au fost respectate clauzele contractuale. Nereguli au fost depistate și la medici specialiști: unul nu a completat corect și la zi formularele CAS și nu a respectat normele metodologice referitoare la modul de completare a formularelor de prescripție medicală cu regim special pentru medicamentele cu și fără contribuție personală. Nerespectarea legii l-a costat pe acesta diminuarea valorii minim garantate a punctului cu 20% pentru lunile în care nu a respectat clauzele contractuale. Cu 20 la sută mai puțin la plata contravalorii serviciilor medicale din luna martie a rămas și un medic stomatolog, care nu a completat corect și la zi formularele folosite în sistemul asigurărilor sociale de sănătate și nu a afișat în mod vizibil programul de lucru, numele casei de asigurări de sănătate cu care se află în relație contractuală, precum și datele de contact ale acesteia. Toate aceste diminuări cu 10% și, respectiv, 20% a veniturilor lunare ale unor furnizori de servicii medicale depistați cu nereguli au o valoare totală de 31.948,68 lei. A rămas fără contract cu CAS Un alt medic specialist nu a utilizat formulare de bilete de trimitere pentru investigații paraclinice, nici nu a recomandat astfel de investigații, nu a utilizat formulare cu regim special de prescripție medicală și nu a recomandat medicamente gratuite pentru pacienții asigurați, măsura dispusă în cazul lui fiind drastică: rezilierea contractului încheiat cu CAS. În perioada 01.01-09.05.2011 inspectorii Biroului Control al CAS Suceava au efectuat 73 acțiuni de control la furnizorii de servicii medicale și farmaceutice, care au avut ca tematică verificarea corespondenței între serviciile solicitate pentru decontare de către furnizori și cele efectuate în mod real, respectarea clauzelor contractuale, precum și modalitatea în care prescrierea și eliberarea medicamentelor se încadrează în reglementările legale în vigoare. Cele mai multe acțiuni de control – 31 au fost la medicii de familie, 14 acțiuni la farmacii, 12 acțiuni la medicii de specialitate din ambulatoriile de specialitate clinică, 9 acțiuni la medicii stomatologi, 2 acțiuni la furnizorii de servicii medicale paraclinice, 2 acțiuni la furnizorii de servicii medicale de recuperare-reabilitare și câte o acțiune la furnizorii de servicii medicale spitalicești, prespitalicești și îngrijiri medicale la domiciliu.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: