Suceava

Parc de autovehicule ecologice

> „Este posibil, în primă fază, să facem, la primărie și unitățile din subordine, o dotare de minim 50 de autovehicule de acest fel”, explică șeful administrației locale sucevene, Ion Lungu > Prima linie de troleibuz din municipiul reședință de județ a fost inaugurată în 1988, la acea vreme folosirea energiei electrice fiind mai avantajoasă > În 1998, a intrat pe scenă transportul în regim maxi-taxi, concurența făcută de acesta troleibuzelor fiind de-a dreptul distrugătoare
 

Renault România propune primăriei municipiului Suceava dezvoltarea unui parc minim de 50 de autovehicule electrice. Conducerea municipalității sucevene și-a dat acordul de principiu în acest sens, așteptându-se detaliile privind materializarea proiectului. „Termenul de finalizare a acestui proiect este sfârșitul anului 2012, ca puncte principale figurând disponibilitatea de parteneriate publice pentru înființarea infrastructurii de încărcare și acordul pentru instalarea de borne de încărcare cu destinație publică”, declară primarul Ion Lungu. Edilul-șef spune că aceste din urmă borne ar urma să fie instalate în parcări, pe proprietăți publice și în stațiile de carburanți. „Am exprimat acordul de principiu pentru a intra în acest parteneriat cu firma Renault. Potrivit scrisorii acesteia, municipiul nostru a fost ales tocmai pentru calitatea de pol de dezvoltare urbană în zona de nord a țării”, reliefează ocupantul fotoliului din Areni. Lungu a evidențiat că reședința de județ este parte și în proiectul „EVUE – Mijloace de transport electrice în zonele urbane din Europa”, în ideea de a se introduce mijloace ecologice de transport în comun, adică a se reveni la troleibuze. „Este vorba despre viitorul parcului auto de transport public local de la TPL, prin dotarea cu troleibuze, o eventuală posibilitate fiind și sincronizarea celor două proiecte. Este posibil, în primă fază, să facem, la primărie și unitățile din subordine, o dotare de minim 50 de autovehicule ecologice”, explică șeful administrației locale sucevene, Ion Lungu. Proiectul „EVUE – Mijloace de transport electrice în zonele urbane din Europa” este finanțat de Uniunea Europeană, în cadrul Programului de cooperare „Urbact II”, la faza a doua bugetul local contribuind cu peste 2700 de euro, bugetul de stat cu circa 5000 de euro, iar UE cu mai mult de 31.000 de euro. La începuturile demersurilor de dotare a societății de transport local TPL cu autobuze noi s-a făcut și un studiu de fezabilitate pentru transportul de călători cu troleibuze, stâlpii și infrastructura, în afară de cablurile electrice, fiind conservate și păstrate. Prima linie de troleibuz din municipiul reședință de județ a fost inaugurată 1988. La acea vreme, folosirea energiei electrice era mai avantajoasă decât cea a motorinei sau a benzinei, iar înspre fabrici și uzine se deplasau zeci de mii de oameni din tot județul. Primul semn de decădere a transportului pe cablu a venit odată cu disponibilizările masive de muncitori din zona industrială Șcheia, linia 3 fiind închisă, iar rețeaua electrică – dezafectată. În 1998, a intrat în scenă transportul în regim maxi-taxi, concurența făcută de acesta troleibuzelor fiind de-a dreptul copleșitoare.

Print Friendly, PDF & Email

Comentariile sunt închise.

Crainou.ro nu este responsabil juridic pentru continutul textelor postate cu titlul de comentariu. Responsabilitatea pentru continutul comentariilor revine, in exclusivitate, autorilor. Comentariile nesemnate (sau neinsotite de o adresa de e-mail valida!), comentariile injurioase, calomnioase, ilegale (antisemite, xenofobe, rasiste etc.) sau fara legatura cu subiectul nu vor fi publicate!

Sumarul ediţiei: